wto września 18 01:10 2012 w kategorii Nowości produktowe

Bezpieczeństwo jazdy i dobra przyczepność na mokrej nawierzchni dzięki nowym oponom Nokian Line



Optymalne rozwiązanie przy zmiennych warunkach drogowych w okresie letnim

Precyzyjne prowadzenie, doskonała przyczepność oraz ochrona przed aquaplaningiem

Nowe opony letnie High Performance Nokian Line doskonale sobie radzą na mokrej nawierzchni i w szybko zmieniających się warunkach drogowych latem. Ta przystosowana specjalnie do polskich dróg opona z grupy opon letnich Nokian gwarantuje optymalną przyczepność, precyzyjne prowadzenie oraz dobrą ochronę przed aquaplaningiem. Dzięki innowacyjnym lamelkom Cross-Block i falistym rowkom bezpieczna opona Nokian Line zapewnia doskonałą sterowność, jak również dobrą przyczepność, nawet na śliskich i mokrych nawierzchniach w deszczowych warunkach.

Opona ta została zaprojektowana specjalnie do samochodów rozwijających dużą moc i zachwyca swoim stabilnym prowadzeniem. Dzięki niej od wczesnej wiosny aż do późnej jesieni jazda jest bezkompromisowo bezpieczna i wygodna. Struktura i mieszanka bieżnika zapewniają doskonałą przyczepność oraz prowadzenie. Opony Nokian Line są idealnie przystosowane do zróżnicowanych wymagań indeksów prędkości T, H, V i W. Pokaźna rodzina produktów obejmuje 45 rozmiarów – od 15 do 17 cali. Opony te będą dostępne w serwisach oponiarskich od wiosny 2013 roku. Opony Nokian zwyciężyły w ośmiu testach opon letnich w 2012 roku.

Innowacyjne rozwiązania w oponach Nokian Line maksymalizują przyczepność na mokrej nawierzchni



Badania przeprowadzone przez firmę Nokian wykazały, że spośród wszystkich zjawisk atmosferycznych deszcz odpowiada za większość wypadków drogowych. Gdy świeci słońce, jazda po autostradzie jest dziecinnie prosta, lecz gdy nagle zacznie padać, ryzyko utraty kontroli nad pojazdem wzrasta. Opony mogą stracić przyczepność, może wystąpić zjawisko aquaplaningu, a wtedy kierowca jest bezsilny wobec zagrożenia. W takiej sytuacji szybko dochodzi do wypadków.

„Poprzez optymalizację kontaktu z nawierzchnią i opracowanie nowej struktury opony Nokian Line uzyskaliśmy precyzyjne właściwości jezdne i doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni. Do tego celu wykorzystaliśmy kamerę do filmowania szybko poruszających się obiektów. Ostatni szlif w zakresie dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni i wysokiej ochrony przed aquaplaningiem nadały oponie innowacyjne rozwiązania mające za zadanie skuteczne usuwanie wody znajdującej się między oponą a nawierzchnią.” — wyjaśnia Juha Pirhonen, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu w fińskiej firmie Nokian Tyres, która jest producentem opon klasy premium.

Wyjątkowe lamelki Cross-Block na centralnym żebrze mają podwójne działanie. W pobliżu barku zewnętrznego łączą się ze sztywniejszym żebrem i nadają oponie stabilność. Elastyczniejsze lamelki Cross na żebrze obok barku wewnętrznego zapewniają miękki kontakt z nawierzchnią, zmniejszając w ten sposób opory toczenia, zużycie paliwa oraz hałas. Kąt i objętość rowków ukośnej lamelki Cross są zoptymalizowane. Na mokrej nawierzchni lamelka Cross jest podwójnie skuteczna: gromadzi wodę w kontakcie z nawierzchnią i przyspiesza jej usuwanie do głównych rowków. W celu wyeliminowania aquaplaningu w głównych rowkach poprzecznych barku zewnętrznego również znajdują się oddzielne rowki retencyjne (Swoop Grooves). Te eliptyczne szczeliny zatrzymują więcej wody dzięki zwiększeniu objętości rowków poprzecznych. Ich kształt gwarantuje doskonałą przyczepność twardej opony do mokrej nawierzchni, nawet w przypadku zużycia. Rowki retencyjne rozszerzają się bliżej dna, co sprawia, że zwiększają swą objętość w miarę zużywania się opony.

Nacięcia w rowkach poprzecznych zapewniają ich szersze otwarcie, co zapewnia szybszy odpływ wody. Cztery główne rowki są szerokie i wypolerowane, co przyspiesza odpływ wody z bieżnika. Dzięki polerowanym rowkom opona wygląda bardziej stylowo.

Stabilność i precyzja nawet przy wyższych prędkościach



Typowy dla gamy opon letnich asymetryczny kształt bieżnika poprawia komfort jazdy i ułatwia kierowanie. Dzięki większym, połączonym blokom na barku zewnętrznym opona jest stabilniejsza.

Żebro centralne wzmacnia środkową część, gdzie pod powierzchnią znajduje się sztywniejsza mieszanka gumy. Zapewnia to niezawodne właściwości jezdne, nawet przy większych prędkościach i w ekstremalnych sytuacjach.

Precyzję jazdy dodatkowo poprawia elastyczna podwójna podpora bloków na barku zewnętrznym. Podczas jazdy w normalnych warunkach podpora wygina się i zmniejsza opory toczenia, oszczędzając tym samym paliwo. Gdy jazda zyskuje na dynamice, bloki bieżnika obracają się względem siebie i usztywniają konstrukcję opony. 20-stopniowe skosy na ściankach rowków podpierają okolice barku i zapewniają doskonały komfort jazdy na zakrętach, przy zmianie pasa i podczas wyprzedzania.

Bezpieczna, przyjazna dla środowiska i komfortowa jazda



Nowa inteligentna mieszanka bieżnikowa Nokian Silica została stworzona specjalnie z myślą o większych prędkościach. Łańcuchy molekuł w unikalnej mieszance gumy nowej generacji łączą się z cząsteczkami krzemionki, tworząc wyjątkowo mocą, a zarazem elastyczną konstrukcję. To produkt stanowiący najwyższe osiągnięcie nowoczesnej technologii: funkcjonuje idealnie w szerokim zakresie temperatur, poprawiając przyczepność i zapewniając kierowcy większe bezpieczeństwo. Jednocześnie wytwarza mniej ciepła podczas jazdy i dzięki temu zwiększa odporność na ścieranie.

Dzięki nowej mieszance gumy, strukturze bieżnika i zastosowanym innowacjom opona Nokian charakteryzuje się wyjątkowo niskimi oporami toczenia, a w efekcie zużywa znacznie mniej paliwa, minimalizując tym samym szkodliwą emisję CO2. Nokian Line dobrze sobie radzi na różnych nawierzchniach i lekko się toczy.

Okrągłe otwory w ściankach poprzecznych rowków, przypominające profil piłki golfowej, zapewniają dodatkowy komfort jazdy. Rozwiązanie to, określane jako Silent Groove Design (dosł. wzór cichych rowków), zmniejsza hałas we wnętrzu samochodu oraz przy wymijaniu. Otwory te odprowadzają strumień powietrza, pochłaniają szumy powstające na krawędziach poprzecznych rowków i zapobiegają tym samym powstawaniu nieprzyjemnego odgłosu pisku opon. Opisane rozwiązanie zmniejsza także opór powietrza i chłodzi oponę, co umożliwia przejechanie większego dystansu.

Nowy wskaźnik wysokości bieżnika jest łatwiejszy do odczytania i wyposażony w ostrzeżenie przed aquaplaningiem



Opona Nokian Line stworzona do jazdy po mokrej nawierzchni posiada nowy wskaźnik wysokości bieżnika, opatentowany przez firmę Nokian. Wskaźnik ten pozwala na łatwiejszą ocenę wysokości profilu bieżnika. Liczby oznaczające głębokość bieżnika oraz symbol kropli wody, wskazujący na zagrożenie aquaplaningiem, są obrócone tak, by ułatwić ich odczytanie przez kierowcę. Symbol kropli wody ostrzegający przed zwiększonym ryzykiem aquaplaningu znika, kiedy grubość bieżnika spadnie do 4 milimetrów. W polu informacyjnym na bocznej powierzchni opony można odczytać wartość prawidłowego ciśnienia w oponie oraz oznaczyć właściwe położenie do zmiany opony.

Nokian Line – specjalistka od mokrej nawierzchni



  • Precyzyjna i stabilna w szybko zmieniających się warunkach pogodowych
  • Wyjątkowa przyczepność i maksymalne bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni
  • Wysoki komfort i ekonomiczność

Najważniejsze innowacje



Lamelki Cross-Block. Większa stabilność jazdy, mniejsze opory toczenia, niższe zużycie paliwa. Skutecznie zapobiegają aquaplaningowi. Wyjątkowe lamelki Cross-Block na centralnym żebrze mają podwójne działanie. W pobliżu barku zewnętrznego łączą się ze sztywniejszym żebrem i nadają oponie stabilność. Elastyczniejsze lamelki Cross na żebrze obok barku wewnętrznego zapewniają miękki kontakt z nawierzchnią, zmniejszając w ten sposób opory toczenia, zużycie paliwa oraz hałas. Kąt i objętość rowków ukośnej lamelki Cross są zoptymalizowane. Na mokrej nawierzchni lamelka Cross jest podwójnie skuteczna: gromadzi wodę w kontakcie z nawierzchnią i przyspiesza jej usuwanie do głównych rowków.

Rowki retencyjne (Swoop Grooves). Skutecznie zapobiegają aquaplaningowi. Te eliptyczne szczeliny umiejscowione na zewnętrznym ramieniu opony zatrzymują więcej wody dzięki wzrostowi objętości rowków poprzecznych. Zapewnia to lepszą ochronę przed aquaplaningiem. Rowki poprzeczne są szerzej otwarte, co gwarantuje szybszy odpływ wody.

Technologia cichych rowków (Silent Groove Design). Większy komfort jazdy. Otwory w ściankach rowków poprzecznych, przypominające profil piłki golfowej, odprowadzają strumień powietrza, pochłaniając szumy i zapobiegając tym samym powstawaniu nieprzyjemnego odgłosu pisku opon. Wyeliminowanie hałasu zwiększa komfort jazdy. Opisane rozwiązanie zmniejsza także opór powietrza i chłodzi oponę, co umożliwia przejechanie większego dystansu.

Wzór zagłębień w barku opony. Większa stabilność jazdy. 20-stopniowe skosy na ściankach rowków podpierają okolice barku i zapewniają dzięki temu doskonały komfort jazdy na zakrętach, przy zmianie pasa i podczas wyprzedzania.

Elastyczna podwójna podpora bloków bieżnika. Precyzja prowadzenia, mniejsze opory toczenia, niższe zużycie paliwa. Precyzję jazdy dodatkowo poprawia elastyczna podwójna podpora bloków na barku zewnętrznym. Podczas jazdy w normalnych warunkach podpora wygina się i zmniejsza opory toczenia, oszczędzając tym samym paliwo. Gdy jazda zyskuje dynamiczność, klocki bieżnika obracają się względem siebie i usztywniają konstrukcję opony.

Inteligentna mieszanka bieżnikowa Nokian Silica. Lepsza przyczepność na mokrej powierzchni, wyższe przebiegi. Łańcuchy molekuł w unikalnej mieszance gumy łączą się z cząsteczkami krzemionki, tworząc wyjątkowo mocną, a zarazem elastyczną konstrukcję. Mieszanka gumy jest produktem stanowiącym najwyższe osiągnięcie nowoczesnej technologii: funkcjonuje idealnie w szerokim zakresie temperatur, poprawiając przyczepność i zapewniając kierowcy większe bezpieczeństwo. Jednocześnie wytwarza mniej ciepła podczas jazdy i dzięki temu zwiększa odporność na ścieranie.

https://www.nokiantyres.com/produkty

Redakcja: Dr. Falk Köhler

Zdjęcia do pobrania Opony letnie Nokian Line:
www.nokiantyres.com/NokianLine

Dalsze informacje patrz:
www.facebook.com/nokiantyres
www.youtube.com/NokianTyresCom

Kontakty z prasą:
Dr Falk Köhler PR
Dr Falk Köhler
Tel.: +49 (0) 40 54 73 12 12
Faks: +49 (0) 40 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehler(at)Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59
22397 Hamburg
Niemcy

Egzemplarz okazowy można otrzymać u Dr. Falk Köhler PR

Dalsze informacje

Nokian Tyres s.r.o – kontakt bezpośredni:
Dieter Köppner, Business Director Central Europe, telefon +420 222 507 761, E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com

Marketing Manager Lukáš Líbal, Tel.: +420 222 507 759
E-Mail: lukas.libal(at)nokiantyres.com

Dominik Kwaczyński, Sales Manager Poland, telefon +48 603 464 010, E-mail dominik.kwaczynski(at)nokiantyres.com

Sven Dittmann, mgr inż., Product Development Manager Central Europe, telefon +49 8143 / 444 850, E-mail sven.dittmann(at)nokiantyres.com
https://www.nokiantyres.com/produkty

Nokian Tyres plc – kontakt bezpośredni:
Development Manager Juha Pirhonen, Tel.: +358 10 401 7708
E-Mail: juha.pirhonen(at)nokiantyres.com

Matti Morri, menedżer działu technicznej obsługi klienta, telefon: +358 10 401 7621
E-mail: matti.morri(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.com