Najbardziej zaawansowane technologie testowania
Nowy, najwyższej klasy ośrodek testów i badań technologicznych powstanie na południe od Madrytu, w Santa Cruz de la Zarza, na powierzchni około 300 hektarów. Wszechstronny tor testowy i najnowocześniejsze wyposażenie umożliwią wykonywanie najbardziej wymagających testów opon.

Wokół ośrodka zostanie wytyczony tor o długości ponad 7 kilometrów. Dzięki wyprofilowanym zakrętom pozwoli on testować opony letnie i zimowe z indeksem prędkości do 300 km/h.
Wewnątrz toru znajdzie się kilka krótszych tras do sprawdzania aquaplanningu, hamowania i sterowności na mokrej nawierzchni. Tory te będą wykorzystywane do testów homologacyjnych, na przykład w zakresie norm hałasu.
Wraz z centrum testowym, Nokian Tyres zbuduje ośrodek szkoleniowy, w którym nowe produkty będą prezentowane w ramach szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych. W ośrodku będziemy również podejmować gości i partnerów biznesowym.
Więcej doświadczeń z oponami letnimi
Ciepły klimat południowej Europy jest idealny do testowania opon letnich. Nowy ośrodek technologiczny Santa Cruz de la Zarza jest świadectwem naszego zaangażowania w produkcję letniego ogumienia.
"Zapotrzebowanie na opony z wysokim indeksem prędkości jest duże, zarówno w Europie Środkowej jak Ameryce Północnej, czyli regionach, w których planujemy ekspansję."
Nokian Tyres przeznacza na testy około 50% rocznego budżetu na rozwój produktów. Tylko ciągły rozwój nowych produktów i dokładne testowanie w laboratoriach oraz w warunkach rzeczywistych mogą zapewnić ich najwyższą jakość. Dowiedz się więcej o testach opon
Eksperymenty z nowymi, przyjaznymi dla środowiska materiałami
Obok testowania opon, hiszpańskie centrum technologiczne będzie stanowiło platformę opracowywania i wdrażania kolejnych innowacji. Jedna z nich dotyczy upraw i wykorzystania gwajuli. Założyliśmy już próbne plantacje i, razem z miejscowym uniwersytetem, badamy możliwość wykorzystania tej rośliny jako źródła wysokiej jakości kauczuku naturalnego. Plantację prowadzą miejscowi rolnicy.
"W przyszłości chcemy zwiększyć udział przyjaznych dla środowiska materiałów w produkcji opon."
