FacebookInstagrammenu-iconicon-playscroll-downsearchTwitterYouTube
Menu

Bezkompromisowe testowanie oraz północne oddanie

Opona jest produktem zaskakująco technicznym. Składa się z ogromnej liczby komponentów, z których każdy podlega bardzo restrykcyjnym wymogom. Są one aktywnymi czynnikami bezpieczeństwa w pojazdach, zapewniającymi jedyny kontakt samochodu z podłożem. Finowie są z natury przyzwyczajeni do śniegu, lodu, błota pośniegowego oraz do zmiennej zimowej pogody. To jednak nie gwarantuje magicznej formuły dla opon zimowych. Potrzebne są bowiem również zdolności techniczne, doświadczenie, konsekwentne podejście, determinacja, ogromny wkład pracy i odrobina nordyckiego szaleństwa..

Głównym zadaniem działu Badań i Rozwoju jest wspieranie statusu firmy jako producenta najlepszych na świecie opon zimowych oraz opon leśnych. Kluczowa misja działu Badań i Rozwoju pozostaje niezmieniona od 80 lat: tworzyć opony dla konsumentów, którzy zmagają się z warunkami panującymi na Północy i którzy od swoich opon oczekują bezwzględnego bezpieczeństwa i wytrzymałości w każdych okolicznościach.

Strona - artykuł Głównym zadaniem działu Badań i Rozwoju jest wspieranie statusu firmy jako producenta najlepszych na świecie opon zimowych oraz opon leśnych. Kluczowa misja działu Badań i Rozwoju pozostaje niezmieniona od 80 lat: tworzyć opony dla konsumentów, którzy zmagają się z warunkami panującymi na Północy i którzy od swoich opon oczekują bezwzględnego bezpieczeństwa i wytrzymałości w każdych okolicznościach.

Idea rozwoju opiera się zasadzie zrównoważonego bezpieczeństwa, która stanowi, że opona zachowuje swoje rzeczywiste właściwości, pomimo jej zużycia.

Poprawa bezpieczeństwa dzięki innowacjom technicznym

Firma Nokian Tyres kładzie nacisk nie tylko na bezpieczeństwo i ekonomiczność, ale również na zaawansowane technologicznie właściwości i oryginalność swoich produktów. Procesy innowacyjne mają na celu skuteczne przetwarzanie i komercjalizowanie nowych pomysłów.

Technologie Nokian Eco Stud 8, Cryo Crystal, Silent Groove Design, lamele pompujące, rowki Venturiego, wskaźnik DSI to tylko kilka przykładów innowacji w zakresie poprawy bezpieczeństwa i komfortu. Najnowsze efekty naszego intensywnego rozwoju produktu, czyli Nokian Hakkapeliitta 8, Nokian Hakkapeliitta R2, Nokian WR SUV 3 i Nokian Hakka Black są krystalizacją najlepszej wiedzy w branży oponiarskiej. Ten fakt odzwierciedla i potwierdza wiele rozwiązań innowacyjnych.

Silny nacisk na specjalizację toruje drogę dla R&D

Udoskonalanie opony wymaga starannego skupienia się na planowaniu. Różne obszary rynku wymagają własnych, zindywidualizowanych produktów. Zespół R&D dokładnie śledzi wszelkie zmiany i nastroje na rynku oraz zmieniające się potrzeby konsumentów.

Lepsze osiągi samochodów spowodowały wzrost zapotrzebowania na opony niskoprofilowe, odpowiednie do wysokich prędkości. Firma Nokian Tyres wprowadziła na rynek szeroką gamę nowych produktów w tym segmencie. Segment opon do pojazdów typu SUV to stale rosnąca grupa produktów. W segmencie opon przemysłowych, szczególny nacisk położony jest na specjalne opony radialne. Rozwój materiałów do bieżnikowania zawdzięczamy solidnemu know-how w dziedzinie technologii oponiarskich oraz specjalistycznej wiedzy posiadanej przez Nokian Tyres.

Poprawa bezpieczeństwa dzięki innowacjom technicznym

Oferta dostosowana do potrzeb różnych rynków szybko się zmienia: udział nowych produktów w rocznych obrotach wynosi co najmniej 25%. Ponad połowa naszych środków związanych z rozwojem produktu przeznaczamy na testowanie. Testowanie odbywa się w autentycznych warunkach w miejscowości Ivalo, w fińskiej Laponii. Na północ od Koła podbiegunowego powstają zwyciężające testy opony, na których mogą polegać kierowcy z całego świata. Dobra opona zimowa prowadzi się logicznie i przewidywalnie w każdych warunkach.  Stworzenie zupełnie nowej opony do samochodów osobowych zajmuje 2-4 lata.