Na cztery łapy

Ruch na drodze jest wypadkową wielu czynników i polega na nieustannej współpracy. Zwykle przebiega płynnie, ale niekiedy bywa powolny, utrudniony czy zablokowany. Czasem musisz przeciskać się między samochodami i przemykać sprawnie za czyimiś plecami. Jesteś zmęczony, drażni cię wiele rzeczy, drażnisz innych, prowokujesz, ścigasz się. Jesteś w ciągłym pośpiechu. Najważniejszym, a jednocześnie najbardziej wrażliwym i podatnym elementem poruszania się samochodem jest ten, który zajmuje miejsce za kierownicą, czyli czynnik ludzki. Samochód posiada wyposażenie, które ma zapewniać ochronę, nie jest jednak w stanie naprawić wszystkich błędów i pomyłek. Opony, które jako jedyny element samochodu mają styczność z podłożem, są aktywnym czynnikiem bezpieczeństwa. Nazywamy je naszymi czterema łapami, dłońmi każdego samochodu – dłońmi rąk, którym powierzasz swoje bezpieczeństwo. 

Zagrożenia w ruchu drogowym

Ruch drogowy oznacza transport osób, dóbr oraz informacji z jednego miejsca do drugiego. Pole gry jest wciąż otwarte. Jest to niekończąca się układanka zależności – i miejsce, w którym nigdy nie jesteś sam.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

We wszystkich siłach działających pomiędzy pojazdem a drogą, takich jak sterowanie, hamowanie czy przyspieszanie nieustannie uczestniczą opony. Są one najbardziej aktywnym narzędziem bezpieczeństwa w Twoim samochodzie: utrzymuje się on na drodze i Ty masz nad nim kontrolę dzięki czterem strefom kontaktu, z których każda ma powierzchnię Twojej dłoni.

Zimowa Akademia Jazdy Hakkapeliitta

Nokian Tyres na przestrzeni lat dołożyła starań, aby jazda zimą była bardziej bezpieczniejsza i komfortowa. Niestety, same doskonałe opony nie wystarczą na zimowych drogach; należy też wykazać się wiedzą i umiejętnościami. Na tej stronie zebraliśmy obszerne informacje na temat zimowej jazdy.

Niebezpieczeństwo wystąpienia aquaplaningu

Z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze, niezmiernie istotne jest, aby rowki opon miały odpowiednią głębokość oraz właściwości odpowiadające warunkom pogodowym. Jeżeli na nawierzchni występuje warstwa wody, a prędkość jazdy przekracza pewien limit, bieżnik przestaje odprowadzać wodę spod opony. W ten sposób utracony zostaje kontakt opony z podłożem – i to samo dzieje się z przyczepnością.

Technologia Run Flat

Technologia RFT (Run Flat Technology) zastosowana w oponach Nokian oznacza specjalną konstrukcję opon, która umożliwia kontynuowanie jazdy samochodem nawet w sytuacji nagłej utraty ciśnienia powietrza.