Czemu służą etykiety UE na oponach?
Etykiety EU pomagają klientom wybrać odpowiednie opony oraz zachęcają do kupowania bezpieczniejszych i oszczędniejszych opon z niższym poziomem hałasu.
Sortuj wg
45 artykuły
Etykiety EU pomagają klientom wybrać odpowiednie opony oraz zachęcają do kupowania bezpieczniejszych i oszczędniejszych opon z niższym poziomem hałasu.
Etykiety EU pomagają klientom w Unii Europejskiej wybrać odpowiednie opony. Zachęcają do wyboru wyższej klasy, bezpieczniejszych opon.
Etykiety nie są dołączane do opon z kolcami, opon bieżnikowanych, opony koła zapasowego, opon przeznaczonych do użytku w wyścigach lub opon do pojazdów zabytkowych.
Wartości podane na etykiecie dostępne są na stronach internetowych i w materiałach promocyjnych producenta. Opony przeznaczone do sprzedaży mają naklejoną na bieżniku etykietę dostarczoną przez producenta lub wydrukowaną etykietę, która jest umieszczona w bezpośredniej bliskości opony.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa, pośrednio wpływają więc również na środowisko. Przyczepność na mokrej jezdni ma znaczenie dla bezpieczeństwa oraz wyraża drogę hamowania opony na mokrej nawierzchni. Hałas toczenia opony bezpośrednio wpływa na środowisko.
Indywidualny styl jazdy i regularna kontrola ciśnienia powietrza w oponach mają istotny wpływ na bezpieczeństwo i zużycie paliwa.
Jeżeli najważniejszy jest dla Ciebie niski poziom hałasu, wybierz opony zimowe bez kolców, które na suchej jezdni są wyraźnie cichsze. Pamiętaj, że hałas emitowany przez nowoczesne opony Nokian Tyres z kolcami jest przytłumiony i niezbyt natarczywy.
Szeroka gama produktów Nokian Tyres obejmuje wysokiej jakości opony całoroczne, które o wiele lepiej nadają się do tego celu. Zimowe opony bez kolców projektowane są z myślą o zimowych warunkach i nie spełniają wymagań stawianych wysokiej klasy oponom letnim.
Jeżeli musisz co rano ruszyć w trasę, nawet w śnieżycy i zamieci, zdecydowanie wybierz opony zimowe z kolcami, które najlepiej sobie radzą z trudnymi, nieprzewidywalnymi zimowymi warunkami.
Nowoczesne opony bez kolców zapewniają dobrą przyczepność nawet w trudnych warunkach i są w stanie skorygować drobne błędy kierowcy. Oczywiście o wiele lepszą przyczepność mają opony z kolcami. Młody kierowca, który nie jest przyzwyczajony do jazdy w zimowych warunkach, powinien wybrać opony z kolca…
Opony zimowe bez kolców umożliwiają pewną elastyczność, jeżeli chodzi o datę montażu. Można je założyć już wczesną jesienią, na długo przed nadejściem typowo zimowych warunków.
Jeździsz nowym, dobrze wyposażonym samochodem z układem ESP i ABS? Jeździsz spokojnie i zachowujesz się na szosie w sposób przewidywalny? Jeżeli tak, poradzisz sobie bez kolców.
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, największe znaczenie ma przyczepność na mokrej nawierzchni i odporność na zjawisko aquaplaningu. Od strony komfortu, najważniejszy jest niski poziom hałasu. Z kolei niskie opory toczenia zmniejszają zużycie paliwa, a więc również poziom emisji substancji szkodliwych d…
Najczęściej tak. W niezależnych testach opon topowe produkty czołowych marek zwykle plasują się wyraźnie przed tańszymi modelami tej samej marki oraz mniej znanymi oponami konkurencji.
Jak sama nazwa wskazuje, opony całoroczne przeznaczone są do jazdy o każdej porze roku i łączą cechy wymagane w warunkach letnich i zimowych, odpowiedzialne za właściwości jezdne, sterowność i wytrzymałość. Opony całoroczne Nokian zapewniają bezpieczeństwo zimą oraz precyzję i stabilność typowe dla …
Na oponach Nokian Flat Run można przejechać 50 km w pełni obciążonym samochodem i 150 km jadąc samemu.
Od strony czysto technicznej nie ma przeciwskazań do montażu opon Flat Run w żadnym samochodzie, ale zalecamy montaż tylko w pojazdach, dla których system Flat Run jest przeznaczony.
Cząsteczki sadzy, używanej do wzmocnienia mieszanki gumowej, są tak małe, że powodują zabarwienie gumy na czarno. W przyszłości, kiedy zastąpimy sadzę inną substancją wzmacniającą, możliwa będzie produkcja opon w dowolnym kolorze.
Jeżeli zimą nie musisz codziennie prowadzić samochodu, opony bez kolców są najlepszą opcją. Opony bez kolców najgorzej sobie radzą na lodzie i ubitym śniegu. Jeżeli często jeździsz w takich warunkach, rozważ kupno opon z kolcami.
Nokian Tyres jest w stu procentach fińską spółką. Działy rozwoju produktów, administracyjny oraz dział sprzedaży i marketingu znajdują się w mieście Nokia w Finlandii, które jest naszym domem. W Finlandii zatrudniamy bezpośrednio ponad 1600 osób, a o wiele więcej pracuje dla poddostawców firmy Nokia…
Na produktach Nokian Tyres zawsze oznaczony jest kierunek montażu. Napis "outside" musi znajdować się po zewnętrznej stronie pojazdu.
Na śniegu opony z kolcami zapewniają podobną przyczepność, jak opony bez kolców, ale o wiele lepiej sprawdzają się w zmiennych warunkach, kiedy woda na jezdni nagle zamarza tworząc warstwę lodu.
Lepsze opony - czyli te z mniej zużytym bieżnikiem - należy ze względów bezpieczeństwa zawsze zakładać na tylną oś. Lepsze opony na tylnej osi zmniejszają ryzyko nadsterowności, czyli utraty przyczepności tylnej osi, w sytuacjach awaryjnych. W trudnych sytuacjach nadsterowność jest o wiele niebezpie…
Miejsce produkcji podane jest na ścianie bocznej opony. Ten sam model opony może być produkowany w kilku różnych państwach. Każdy produkt Nokian Tyres spełnia wymagania w zakresie jakości i bezpieczeństwa wynikające ze standardów wewnętrznych oraz obowiązujących w branży.
Tak. Opory toczenia opon Flat Run są większe, niż zwykłych opon.
Jeżeli na pustej oponie Flat Run przejechano nawet krótki dystans, zalecamy jej wymianę na nową oponę.
Starych opon nie wyrzuca się na wysypisko, ale oddaje do zakładu zajmującego się recyklingiem. W Europie koszt recyklingu starych opon zawarty jest w cenie nowych, w ramach opłaty recyklingowej.
Opony Nokian Flat Run można zamontować na zwykłych felgach, podczas gdy wiele produktów konkurencji wymaga specjalnych felg.
Montaż opon Flat Run nie wymaga specjalnych narzędzi i usługę wykona większość zakładów wulkanizacyjnych.
Nordyckie opony bez kolców wykazują lepszą od środkowoeuropejskich przyczepność na śniegu i lodzie. Z kolei opony przeznaczone na rynek Europy Środkowej mają lepsze właściwości jezdne na mokrej nawierzchni.
Korzystanie z opon zimowych latem nie jest zalecane, nawet jeżeli są to opony bez kolców, ponieważ mają miększą mieszankę i inną budowę, niż opony letnie. Opony zaprojektowane z myślą o zimowych warunkach nie zapewniają bezpieczeństwa latem, a miękka mieszanka zużywa się o wiele szybciej na rozgrzan…
Informacje można znaleźć w kilku miejscach, na przykład na stronach producenta lub Komisji Europejskiej (http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm), jak również w punktach sprzedaży opon.
Zalecamy równoczesną zmianę wszystkich opon, choć w uzasadnionych przypadkach dopuszczalna jest zmiana dwóch - obu przednich lub obu tylnych, z tym że nowe opony powinny być takie same jak stare (ta sama marka i model), aby zapewnić bezpieczeństwo i odpowiednie właściwości jezdne.
Przede wszystkim sprawdź w dowodzie rejestracyjnym zalecany rozmiar opon. Następnie odpowiedz sobie na pytanie, gdzie i jak zamierzasz jeździć, jakie masz doświadczenie oraz jak pewnie czujesz się w zimowych warunkach. Na początek zdecyduj, czy potrzebujesz opon z kolcami, czy bez kolców. Opony z ko…
Nokian Tyres, jako pionier w branży, nie stosuje w procesie produkcji żadnych surowców klasyfikowanych jako trujące bądź rakotwórcze. Surowce używane do produkcji opon to m.in. kauczuk, guma syntetyczna, materiał wzmacniający znany jako kord, sadza i różne chemikalia.
Klienci powinni zasięgnąć rady doświadczonego sprzedawcy, przeszukać strony internetowe producentów i zapoznać się z wynikami niezależnych testów publikowanymi przez największe czasopisma motoryzacyjne, w których testowane są dziesiątki różnych cech opon.
Nie. Zwłaszcza w krajach skandynawskich, gdzie przyczepność na mokrej jezdni nie jest najważniejszą cechą odpowiadającą za bezpieczeństwo. Opony zimowe o dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni mogą nie sprawdzić się na lodzie, ponieważ często projektowane są z myślą o łagodniejszych warunkach, p…
Opory toczenia oznaczają energię pochłanianą na skutek deformacji opony w punkcie kontaktu z nawierzchnią. Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa, a w konsekwencji na emisje dwutlenku węgla. Są odpowiedzialne za ok. 20 procent zużycia paliwa. Opony o niższych oporach toczenia zużywają mniej pal…
Przyczepność na mokrej nawierzchni, zwłaszcza w oponach letnich, ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa. Oznacza poziom sterowności, jaką zapewniają opony na mokrej jezdni. Na etykiecie UE podana jest odległość w metrach do całkowitego zatrzymania na mokrym asfalcie pojazdu jadącego z prędkością…
Nowe kryteria klasyfikacji oparte są na precyzyjnie określonych testach. Każdy producent jest odpowiedzialny za ocenę i klasyfikację swoich opon. Ewaluacja zawsze odbywa się na podstawie precyzyjnie określonych procedur testowych zatwierdzonych przez Europejską Komisję Gospodarczą (UNECE).
Oceniając własności opon należy wziąć pod uwagę również cały szereg innych czynników, jak sterowność na mokrej i suchej nawierzchni, przyczepność na lodzie, zmniejszenie ryzyka aquaplaningu oraz odporność na zużycie.
Przyczepność na mokrej nawierzchni oznacza zdolność zachowania współczynnika tarcia na mokrej jezdni. W praktyce parametr ma bezpośrednie przełożenie na drogę hamowania, lepszą sterowność, oraz stabilne zachowanie samochodu na mokrej nawierzchni.
Dane na etykietach nie mają odniesienia do opon z kolcami, ale do opon zimowych bez kolców jak najbardziej. Wybierając opony zimowe nie należy kierować się wyłącznie danymi z etykiet, ale uzupełnić je o wyniki niezależnych testów i zasięgnąć rady wykwalifikowanego sprzedawcy.
Największy wpływ na hałas w trakcie toczenia opon ma typ i stan nawierzchni. Wartość w decybelach nie wyraża precyzyjnie hałasu generowanego przez samochód; wszystkie opony będą głośne w trakcie jazdy po nierównym asfalcie, na przykład po ustąpieniu zimowych przymrozków.
Etykiety UE będą miały wpływ na wybory dokonywane przez klientów w przyszłości. Dotyczy to zwłaszcza najwyższych parametrów opon letnich. Jeżeli chodzi o opony zimowe, klasyfikacja może wprowadzać klienta w błąd. Nowe etykiety nie uwzględniają na przykład typowych warunków zimowych w krajach skandyn…