Wymiana opon

Sortuj wg

45 artykuły

Zalecamy równoczesną zmianę wszystkich opon, choć w uzasadnionych przypadkach dopuszczalna jest zmiana dwóch - obu przednich lub obu tylnych, z tym że nowe opony powinny być takie same jak stare (ta sama marka i model), aby zapewnić bezpieczeństwo i odpowiednie właściwości jezdne.

Przede wszystkim sprawdź w dowodzie rejestracyjnym zalecany rozmiar opon. Następnie odpowiedz sobie na pytanie, gdzie i jak zamierzasz jeździć, jakie masz doświadczenie oraz jak pewnie czujesz się w zimowych warunkach. Na początek zdecyduj, czy potrzebujesz opon z kolcami, czy bez kolców. Opony z ko…

Opory toczenia oznaczają energię pochłanianą na skutek deformacji opony w punkcie kontaktu z nawierzchnią. Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa, a w konsekwencji na emisje dwutlenku węgla. Są odpowiedzialne za ok. 20 procent zużycia paliwa. Opony o niższych oporach toczenia zużywają mniej pal…

Przyczepność na mokrej nawierzchni, zwłaszcza w oponach letnich, ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa. Oznacza poziom sterowności, jaką zapewniają opony na mokrej jezdni. Na etykiecie UE podana jest odległość w metrach do całkowitego zatrzymania na mokrym asfalcie pojazdu jadącego z prędkością…

Dane na etykietach nie mają odniesienia do opon z kolcami, ale do opon zimowych bez kolców jak najbardziej. Wybierając opony zimowe nie należy kierować się wyłącznie danymi z etykiet, ale uzupełnić je o wyniki niezależnych testów i zasięgnąć rady wykwalifikowanego sprzedawcy.

Największy wpływ na hałas w trakcie toczenia opon ma typ i stan nawierzchni. Wartość w decybelach nie wyraża precyzyjnie hałasu generowanego przez samochód; wszystkie opony będą głośne w trakcie jazdy po nierównym asfalcie, na przykład po ustąpieniu zimowych przymrozków.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, największe znaczenie ma przyczepność na mokrej nawierzchni i odporność na zjawisko aquaplaningu. Od strony komfortu, najważniejszy jest niski poziom hałasu. Z kolei niskie opory toczenia zmniejszają zużycie paliwa, a więc również poziom emisji substancji szkodliwych d…

Cząsteczki sadzy, używanej do wzmocnienia mieszanki gumowej, są tak małe, że powodują zabarwienie gumy na czarno. W przyszłości, kiedy zastąpimy sadzę inną substancją wzmacniającą, możliwa będzie produkcja opon w dowolnym kolorze.

Korzystanie z opon zimowych latem nie jest zalecane, nawet jeżeli są to opony bez kolców, ponieważ mają miększą mieszankę i inną budowę, niż opony letnie. Opony zaprojektowane z myślą o zimowych warunkach nie zapewniają bezpieczeństwa latem, a miękka mieszanka zużywa się o wiele szybciej na rozgrzan…

Nowoczesne opony bez kolców zapewniają dobrą przyczepność nawet w trudnych warunkach i są w stanie skorygować drobne błędy kierowcy. Oczywiście o wiele lepszą przyczepność mają opony z kolcami. Młody kierowca, który nie jest przyzwyczajony do jazdy w zimowych warunkach, powinien wybrać opony z kolca…

Jak sama nazwa wskazuje, opony całoroczne przeznaczone są do jazdy o każdej porze roku i łączą cechy wymagane w warunkach letnich i zimowych, odpowiedzialne za właściwości jezdne, sterowność i wytrzymałość. Opony całoroczne Nokian zapewniają bezpieczeństwo zimą oraz precyzję i stabilność typowe dla …

Nokian Tyres jest w stu procentach fińską spółką. Działy rozwoju produktów, administracyjny oraz dział sprzedaży i marketingu znajdują się w mieście Nokia w Finlandii, które jest naszym domem. W Finlandii zatrudniamy bezpośrednio ponad 1600 osób, a o wiele więcej pracuje dla poddostawców firmy Nokia…