Menu

„Niedoświadczonym kierowcom polecamy opony z kolcami"

Teppo Huovila pełni funkcję wiceprezesa Nokian Tyres ds. Jakości. Do jego obowiązków należy nadzór nad kontrolą jakości, zarządzanie pracami nad rozwojem produktów i operacji Grupy.

Czy opony zimowe, bezkolcowe dorównują już jakością oponom kolcowanym?
„W ostatnich latach nastąpił gwałtowny postęp technologiczny ogumienia. Wysiłki producentów samochodów na rzecz rozwoju funkcji bezpieczeństwa samochodów przyczyniają się również do poprawy parametrów bezkolcowych opon zimowych. Rozwój układu zapobiegającego blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS) oraz elektroniczny system stabilizacji (ESP) sprawiają, że nowe samochody są łatwiejsze w prowadzeniu na śliskiej nawierzchni niż starsze modele. Niemniej jednak opony kolcowane również zostały ulepszone, tak więc opony bezkolcowe przy wszystkich warunkach pogodowych, zwłaszcza na mokrym śniegu, nie dorównują właściwościom opon kolcowanych."

Dla kogo przeznaczone są opony zimowe bezkolcowe? 
„Bezkolcowe opony zimowe są bardzo dobrym wyborem dla posiadaczy nowych samochodów, wyposażonych w funkcje bezpieczeństwa, poruszających się przede wszystkim w stabilnych warunkach zimowych panujących na Północy, oraz dla doświadczonych kierowców. Opony z kolcami lepiej sprawdzają w zmiennych zimowych warunkach, ponieważ „wybaczają błędy" na śliskich nawierzchniach w ujemnych temperaturach. Bezkolcowe opony zimowe nie są dobrym wyborem dla młodych kierowców podczas ich pierwszej a nawet drugiej zimy."

"Niedoświadczonym kierowcom polecamy opony z kolcami "
Teppo Huovila, Wiceprezes ds. Jakości, Nokian Tyres plc


Czy opony bezkolcowe różnią się między sobą?
„Opony bezkolcowe różnią się między sobą, w szczególności różnice widoczne są między różnymi typami opon. Podobnie jak wiele innych firm, produkujemy zupełnie inne opony zimowe bezkolcowe przeznaczone do łagodniejszych warunków panujących w Europie Środkowej. Należy o tym pamiętać na przykład przy zakupie opon z Niemiec lub w sklepie internetowym, jeśli będziemy jeździć w warunkach panujących na Północy. "

Czy styl jazdy dalej ma znaczenie?
„Niestety, badania wykazują, że my Finowie wolniej reagujemy na zmiany warunków jazdy niż na przykład Szwedzi. Mamy bardziej agresywny styl jazdy i nie dostosowujemy tak naturalnie prędkości do zmian warunków pogodowych. Suchy, czarny asfalt zapewnia dziewięć razy lepszą przyczepność niż lód, ale nie bierzemy tego faktu wystarczająco poważnie pod uwagę."