Rekordzista nie musi być strongmanem

Jussi Kallioniemi lubi rozwiązywać problemy i spoglądać na rzeczy z szerszej perspektywy. Nad projektem bicia rekordu pracował systematycznie i z żelazną konsekwencją.

– Ludzie często mi mówią, że nie wyglądam na strongmana – bo nim nie jestem. Zwyczajny mężczyzna w średnim wieku może spróbować pobić rekord świata, ale musi wziąć pod uwagę absolutnie wszystko i zadbać o to, by samochód toczył się jak najlżej. Jussi wyjaśnia, że stopniowo przechodził od większych elementów do drobniejszych detali.

"Pobicie rekordu świata dało mi ogromną radość i zastrzyk energii. Mam wrażenie, że ostatni element układanki znalazł się dokładnie tam, gdzie powinien."
Jussi Kallioniemi

A tych było niesłychanie wiele. W trakcie rozwiązywania jednego z problemów wymyślił wynalazek, który został zgłoszony w urzędzie patentowym. Razem z kolegą Jussi zbudował pilota do prób treningowych, który pozwala skręcać kołami samochodu w trakcie przepychania, bez konieczności korzystania z kierowcy. W przyszłości rozwiązanie to może sprawdzić się na przykład w stacjach serwisowych lub diagnostycznych.

– Pobicie rekordu świata dało mi ogromną radość i zastrzyk energii. Mam wrażenie, że ostatni element układanki znalazł się dokładnie tam, gdzie powinien.

Biografia: Jussi Kallioniemi

– Wiek 47 lat, mieszka z rodziną w Nokii
– Rekordzista świata w „Przepychaniu samochodu na czas na dystansie jednej mili”
– Wcześniej ustanowił rekord w „Biegu maratońskim na czas z plecakiem o wadze 27,2 kg”: 4 h 34 min. 24 s.
– W 2019 roku szczególnie dużo pracował nad siłą mięśni i wytrzymałością
– Około 600 km treningów w przepychaniu samochodu w 2020 roku

Rekordowy samochód „Röhkö”

– Saab 97-X 5.3i Arc
– Silnik: 5.3 l V8, 304 KM
– Waga 2 170 kg (zgodnie z wymaganiami Księgi Rekordów Guinnessa waga nie może być mniejsza niż 1 880 kg)
– Ponad 211 000 km (131 000 mil) na liczniku
– Zasilany biogazem
– Wydaje przyjemny pomruk (po fińsku „röhkäisy”) przy uruchamianiu