Klienci powinni zasięgnąć rady doświadczonego sprzedawcy, przeszukać strony internetowe producentów i zapoznać się z wynikami niezależnych testów publikowanymi przez największe czasopisma motoryzacyjne, w których testowane są dziesiątki różnych cech opon.
Przeczytaj artykuł
Nie. Zwłaszcza w krajach skandynawskich, gdzie przyczepność na mokrej jezdni nie jest najważniejszą cechą odpowiadającą za bezpieczeństwo. Opony zimowe o dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni mogą nie sprawdzić się na lodzie, ponieważ często projektowane są z myślą o łagodniejszych warunkach, p…
Przeczytaj artykuł
Opory toczenia oznaczają energię pochłanianą na skutek deformacji opony w punkcie kontaktu z nawierzchnią. Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa, a w konsekwencji na emisje dwutlenku węgla. Są odpowiedzialne za ok. 20 procent zużycia paliwa. Opony o niższych oporach toczenia zużywają mniej pal…
Przeczytaj artykuł
Przyczepność na mokrej nawierzchni, zwłaszcza w oponach letnich, ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa. Oznacza poziom sterowności, jaką zapewniają opony na mokrej jezdni. Na etykiecie UE podana jest odległość w metrach do całkowitego zatrzymania na mokrym asfalcie pojazdu jadącego z prędkością…
Przeczytaj artykuł
Nowe kryteria klasyfikacji oparte są na precyzyjnie określonych testach. Każdy producent jest odpowiedzialny za ocenę i klasyfikację swoich opon. Ewaluacja zawsze odbywa się na podstawie precyzyjnie określonych procedur testowych zatwierdzonych przez Europejską Komisję Gospodarczą (UNECE).
Przeczytaj artykuł
Oceniając własności opon należy wziąć pod uwagę również cały szereg innych czynników, jak sterowność na mokrej i suchej nawierzchni, przyczepność na lodzie, zmniejszenie ryzyka aquaplaningu oraz odporność na zużycie.
Przeczytaj artykuł
Przyczepność na mokrej nawierzchni oznacza zdolność zachowania współczynnika tarcia na mokrej jezdni. W praktyce parametr ma bezpośrednie przełożenie na drogę hamowania, lepszą sterowność, oraz stabilne zachowanie samochodu na mokrej nawierzchni.
Przeczytaj artykuł
Dane na etykietach nie mają odniesienia do opon z kolcami, ale do opon zimowych bez kolców jak najbardziej. Wybierając opony zimowe nie należy kierować się wyłącznie danymi z etykiet, ale uzupełnić je o wyniki niezależnych testów i zasięgnąć rady wykwalifikowanego sprzedawcy.
Przeczytaj artykuł