pią lipca 29 12:00 2011 w kategorii Aktualności firmowe

Przyjemność ekologicznej jazdy elektrycznym samochodem sportowym ERA z oponami Eco Nokian na rajdzie pojazdów elektrycznych e-miglia



Bardzo niskie zużycie energii: w przeliczeniu tylko 1,6 l paliwa

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 sekund

Opony energooszczędne Nokian: niski opór toczenia – wysoki poziom bezpieczeństwa, sportowa jazda

Innowacyjny i szybki elektryczny samochód sportowy ERA opracowany przez Helsiński Uniwersytet Nauk Stosowanych Metropolia z Finlandii weźmie od 1 do 5 sierpnia udział w rajdzie e-miglia 2011 będącym dla pojazdów elektrycznych najtrudniejszym testem w warunkach rzeczywistych i pierwszym międzynarodowym rajdem wyłącznie dla pojazdów elektrycznych. ERA wyróżnia się bardzo niskim zapotrzebowanie na energię i zużywa tylko 14,5 kilowatogodzin (Kwh) na 100 km, co odpowiada jedynie 1,6 l paliwa. Dodatkową zaletą jest brak emisji dwutlenku węgla. Do 100 km/h rozpędza się w 6 sekund, a jego prędkość maksymalna to 220 km/h. Najnowsza technologia silnika elektrycznego o mocy chwilowej 449 KM (330 kW) i mocy ciągłej 272 KW (200 kW), w pełni elektryczny napęd z czterema silnikami, najnowocześniejsze akumulatory litowo-tytanowe, ekologiczne opony Nokian o niskim oporze toczenia i karoseria o szczególnie lekkiej budowie uwidaczniają możliwości stosowanych już dzisiaj rozwiązań technicznych.

Koszt energii potrzebnej do pokonania 100 km prototypem ERA wynosi zaledwie 3,48 euro, jest to bardzo niewiele w porównaniu ze zużyciem trzech najczęściej kupowanych w Niemczech w 2011 r. konwencjonalnych samochodów sportowych, które spalają przeciętnie 7,4 l na 100 km, czyli przy podobnych osiągach koszt przejechania 100 km wynosi 11.63 euro.

ERA (Electric RaceAbout) odnosił już sukcesy w konkursach: jest zwycięzcą rajdu samochodów elektrycznych na Challenge Bibendum 2011 w Berlinie odznaczonym za efektywność energetyczną, emisję dwutlenku węgla, emisje i design, zajął również drugie miejsce w Automotive X-Prize 2010, światowym konkursie na samochód energooszczędny. Zasięg tego elektrycznego samochodu sportowego o ciężarze własnym 1720 kg wynosi na razie 200 kilometrów. ERA został opracowany przez studentów Helsińskiego Uniwersytetu Nauk Stosowanych.

W przypadku samochodów elektrycznych opony zużywają znaczną część energii, z tego powodu stanowią one bardzo istotny element w trakcie projektowania. Samochody elektryczne wymagają opon o bardzo niskim oporze toczenia, aby uzyskać możliwie duży zasięg. Ale także właściwości opon związane z bezpieczeństwem odgrywają ważną rolę przy konstrukcji samochodów elektrycznych. Opony energooszczędne muszą oferować wysoką przyczepność na mokrej powierzchni, ochronę przed aquaplaningiem, precyzyjne prowadzenie, odpowiednią nośność i niski poziom hałasu. Połączenie wysokiej przyczepności na mokrej powierzchni z możliwie niskim oporem toczenia jest bardzo trudnym zadaniem. Oponom ekologicznym Nokian udaje się sprostać temu trudnemu wyzwaniu, gdyż cechują się one dużym bezpieczeństwem na mokrej powierzchni i niskim oporem toczenia, co potwierdzają liczne testy magazynów motoryzacyjnych.

Oszczędne opony przeznaczone do dużych prędkości Nokian Z G2 oferują sportowe osiągi i według licznych testów opon są „szczególnie godne polecenia”



ERA wyposażony jest w opony do szybkiej jazdy w rozmiarze 225/40 ZR 18 o względnie niskim oporze toczenia, opony te znajdują się już w sprzedaży, nie są zatem prototypem i zapewniają bardzo dobre sportowe osiągi także w przypadku innych aut. W aktualnych testach opon letnich Nokian Z G2 osiągnęły doskonałe wyniki: opony te są według opinii „sport auto”, wiodącego niemieckiego magazynu samochodów sportowych, „bardzo godne polecenia”, taką samą oceną wyróżnił je także niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Zeitung”. Niemiecki automobilklub ADAC już w 2009 r. uznał opony Nokian Z G2 w teście opon letnich klasy Ultra High Performance za „szczególnie godne polecenia“. Magazyn „Auto Bild allrad“ przyznał oponom SUV i Offroad Nokian Z SUV ocenę „wzorową” w przeprowadzonym przez niego teście opon SUV 2011. Przy zmianie opon w pobliskim serwisie można nabyć opony Nokian w korzystnej cenie, także wraz z felgami. Dzięki jedynym w swoim rodzaju oponom Firma Nokian Tyres z Finlandii jest pionierem w tworzeniu nowych rozwiązań i jako przyjazne środowisku przedsiębiorstwo prekursorem opon ekologicznych.

Głównym celem ekologicznego specjalisty w dziedzinie opon jest wprowadzanie nowych przyjaznych dla środowiska rozwiązań na przyszłość. Elektryczny samochód sportowy ERA umożliwia firmie Nokian zaprezentowanie własnych wizji opon dla samochodów i pojazdów elektrycznych, samochodów ekologicznych jak i również przyszłościowych technologii. „Bardzo wymagające, przeprowadzane w ekstremalnych warunkach próby są istotnym elementem w projektowaniu opon firmy Nokian. Testowanie własnych granic może wzbogacić naszą wiedzę” - twierdzi Juha Pirhonen, menedżer działu projektowania. „Także dlatego chcemy zbadać, jak sprawdzą się nasze energooszczędne opony klasy High Performance podczas trudnego testu na rajdzie e-miglia.“

„Projekt prototypu ERA ma na celu udowodnienie, że samochody elektryczne stanowią już dzisiaj możliwe do zrealizowania rozwiązanie i jednocześnie pojazdy te mogą być wydajne, szybkie i praktyczne” – mówi Sami Ruotsalainen, kierownik projektu i inżynier naczelny Helsińskiego Uniwersytetu Nauk Stosowanych Metropolia. „Nasi studenci mają olbrzymią szansę opracowania najnowszej technologii i zaprezentowania jej zalet szerokiej publiczności. Na wyścigach e-miglia chcemy pokazać, że nasze sportowe e-auto nawet na najtrudniejszym rajdzie znajduje się w czołówce.“

Rajd polegający na pokonywaniu odcinków specjalnych w zadanym przez organizatora czasie odbywa się bez emisji na trasie wynoszącej 800 km, która przebiega z Monachium do St. Moritz przez cztery państwa alpejskie DE-AT-IT-CH.

Z uwagi na fakt, że ERA znajduje się w fazie prototypu, nie ustalono dotychczas terminu wdrożenia go do produkcji. Nie można także udzielić informacji dotyczącej ceny.

Linki do pobrania zdjęć i filmów, pliki jpg 300 dpi-jpg:
https://www.nokiantyres.com/ERA

Dalsze informacje

ERA:
http://www.raceabout.fi/era

Opony ekologiczne Nokian:
https://www.nokiantyres.com/press-pl

Informacje prasowe firmy Nokian:
https://www.nokiantyres.com/press-pl

Opony letnie firmy Nokian:
https://www.nokiantyres.com/grupa-produktowa?group=1.02

Informacje dotyczące środowiska naturalnego:
https://www.nokiantyres.com/bezpieczenstwo

e-miglia:
http://www.e-miglia.com/mediaroom/pressemitteilungen/

Redakcja: Dr Falk Köhler

Egzemplarz okazowy

Źródła:

„Koszt energii potrzebnej do pokonania 100 km prototypem ERA wynosi zaledwie 3,48 euro, jest to bardzo niewiele w porównaniu ze zużyciem trzech najczęściej kupowanych w Niemczech w 2011 r. konwencjonalnych samochodów sportowych, które spalają przeciętnie 7,4 l na 100 km, czyli przy podobnych osiągach koszt pokonania 100 km wynosi 11.63 euro.“:

Koszt energii potrzebnej do pokonania 100 km prototypem ERA:
24 ct/kWh cena energii dla gospodarstw domowych w Niemczech w 2010 r.
http://www.kwh-preis.de/strom/strompreise
ERA:
14,5 kWh na 100 km
Koszt energii potrzebnej do pokonania 100 km prototypem ERA wynosi 3,48 euro

Trzy najczęściej kupowane konwencjonalne samochody sportowe w Niemczech:

Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego, oddział "Samochody sportowe" Nowe rejestracje styczeń -czerwiec 2011 r.:
1. Mercedes E-Klasse Coupé 7287
2. Mercedes SLK 4366
3. Audi TT 3617
http://www.kba.de/cln_033/nn_232002/DE/GeschuetzterBereich/Presse/N__Segmente__Modellreihen__FZ11/n__seg__06__11__pdf,templateId=raw,property=publicationFile.pdf/n_seg_06_11_pdf.pdf

Mercedes E-Klasse Coupé E 350 Blue Efficiency, 306 KM (225 kW), 6,2 s, 250 km/h, 7,1 l/100 km
http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/_c207/facts_/technicaldata/models.html

Mercedes SLK 350 Blue Efficiency, 306 KM (225 kW), 5,6 s, 250 km/h, 7,1 l/100 km
http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/slk-class/_r172/facts_/technicaldata/models.html

Audi TT Coupé 2.0 TFSI, 272 KM (200 kW), 5,4 s, 250 km/h, 7,9 l/100 km
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/tt/tts_coupe/informieren/technische_daten_und.html

Średnie zużycie = 7,4 l/100km = 7,4 l/100km
Super Plus 1,572 euro
http://benzinpreis.de/statistik.phtml
Koszty zużycia paliwa na 100 km wynosi 11,63 euro

„ERA (Electric RaceAbout) odnosił już sukcesy w konkursach: jest zwycięzcą rajdu samochodów elektrycznych na Challenge Bibendum 2011 w Berlinie odznaczonym za efektywność energetyczną, emisję dwutlenku węgla, emisje i design, zajął również drugie miejsce w Automotive X-Prize 2010, światowym konkursie na paliwooszczędny samochód.“:
http://www.michelinchallengebibendum.com/en/Berlin-2011
http://www.michelinchallengebibendum.com/en/Berlin-2011/Rallyes-Tests-Fahrzeuge/Ergebnisse/Gewinner-der-Rallyes3
http://www.michelinchallengebibendum.com/en/Berlin-2011/Rallyes-Tests-Fahrzeuge/Design-Award2/Preistraeger-des-Challenge-Bibendum-2011-Design-Contest
http://www.progressiveautoxprize.org/teams/raceabout-association?carId=161
http://www.progressiveautoxprize.org/prize-details/results

„W aktualnych testach opon letnich Nokian Z G2 osiągnęły wyśmienite wyniki: opony te są według opinii „sport auto”, wiodącego niemieckiego magazynu samochodów sportowych, „bardzo godne polecenia”, taką samą oceną wyróżnił je także niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Zeitung“. Niemiecki automobilklub ADAC już w 2009 r. ocenił opony Nokian Z G2 jako „szczególnie godne polecenia“ w teście opon letnich klasy Ultra High Performance. Magazyn „Auto Bild allrad“ przyznał oponom SUV i Offroad Nokian Z SUV ocenę „wzorową” w przeprowadzonym przez niego teście opon SUV 2011.“:
sport auto, 4/2011
Auto Zeitung, nr 5, 16.2.2011
ADAC test opon letnich 2009:
ADACmotorwelt, zeszyt 3 März 2009
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/
Auto Bild allrad, nr 4 April 2010
Auto Zeitung, nr 15, 6.7.2011

Nokian Tyres



Dzięki surowemu skandynawskiemu klimatowi fińska firma Nokian Tyres posiadająca ponad 75 letnie doświadczenie w produkcji opon jest obecnie jednym z najlepszych na świecie specjalistów w zakresie opon zimowych oraz wielokrotnym zwycięzcą testów. Letnie i zimowe opony Nokian powstają w surowym klimacie Finlandii i są testowane w trudnych skandynawskich warunkach, dzięki czemu oferują wysoką jakość i wysoki stopień bezpieczeństwa. Marka Nokian to ekologiczne opony klasy Premium produkowane wyłącznie z zastosowaniem nieszkodliwych olejów niskoaromatycznych. W Skandynawii i Rosji marka ta cieszy się dużą rozpoznawalnością i dobrą reputacją.
Firma Nokian Tyres osiągnęła w 2010 roku obrót na poziomie 1058 milionów euro i zatrudniała ponad 3500 pracowników. Do przedsiębiorstwa należy również sieć dystrybucyjna opon Vianor z ponad 790 punktami sprzedaży w 20 państwach. Akcje Nokian Tyres są notowane na NASDAQ OMX w Helsinkach.
www.nokiantyres.com

Kontakty z prasą:
Dr Falk Köhler PR
Dr Falk Köhler
Tel.: +49 (0) 40 / 54 73 12 12
Faks: +49 (0) 40 / 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehler(at)Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59
22397 Hamburg
Niemcy

Dalsze informacje

Nokian Tyres s.r.o
Dieter Köppner, Business Director Central Europe, telefon +420 222 507 761, E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com
Dominik Kwaczyński, Sales Manager Poland, telefon +48 603 464 010,
E-mail dominik.kwaczynski(at)nokiantyres.com
Sven Dittmann, mgr inż., Product Development Manager Central Europe, telefon +49 8143 / 444 850, E-mail sven.dittmann(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.com

Nokian Tyres plc kontakt bezpośrdni:
Antti-Jussi Tähtinen, dyrektor działu komunikacji i marketingu, telefon +358 10 401 7940
E-Mail: antti-jussi.tahtinen(at)nokiantyres.com
Juha Pirhonen, menedżer działu projektowania telefon: +358 10 401 7708
E-Mail: juha.pirhonen(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.de

ERA:
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
Sami Ruotsalainen, kierownik zespołu, telefon: +358 50 528 8648
E-Mail: sami.ruotsalainen(at)metropolia.fi
www.raceabout.fi/era