FacebookInstagrammenu-iconicon-playscroll-downsearchTwitterYouTube
pon wrzesień 17 12:12 2012 w kategorii Nowości produktowe

Precyzja prowadzenia oraz bezpieczeństwo podczas sportowej jazdy dzięki nowym oponom Nokian zLine



Bezpieczeństwo i komfort jazdy, a do tego doskonała przyczepność bez znaczenia czy to na mokrej czy też suchej nawierzchni

Optymalny wybór dla zmiennych warunków pogodowych panujących latem

Nowe opony letnie Ultra High Performance Nokian zLine gwarantują precyzję i komfort sportowej jazdy przy dużych prędkościach. Nowe, ulepszone opony letnie firmy Nokian charakteryzują się wysoką jakością i bezpieczeństwem, a także stabilnością i precyzją prowadzenia oraz dobrą przyczepnością w zmiennych warunkach drogowych charakterystycznych dla polskiego lata. Opona Nokian zLine radzi sobie znakomicie w sytuacjach ekstremalnych i jest idealną oponą w przypadku często zmieniających się warunków drogowych lub dużych zmian temperatury, dzięki szybkiej reakcji na ruchy kierownicą oraz dobrej przyczepności, nawet na mokrej nawierzchni. Dzięki know-how i najnowszej technologii stosowanej przez fińskiego producenta Nokian zLine plasują się na szczycie listy w klasie najszybszych opon do samochodów osobowych.

Dostępny asortyment opon Nokian zLine obejmuje 31 rozmiarów – od 16 do 20 cali – dla kategorii prędkości W (270 km/h) i Y (300 km/h). Opony te będą dostępne w sprzedaży od wiosny 2013 roku. Nokian zLine to następczyni Nokian Z G2, która zwyciężyła w rankingu opon letnich 2012 prowadzonym przez największy europejski magazyn motoryzacyjny „Auto Bild”, a także w innych testach opon.

Szybkie reagowanie i precyzja dzięki nanotechnologii i dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni, nawet w ekstremalnych warunkach



Swoją sterowność i przyczepność opony Nokian zawdzięczają procesom udoskonalania prowadzonym na wymagających skandynawskich drogach oraz na europejskich odcinkach testowych dla dużych prędkości. Aby uzyskać doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, inżynierowie zastosowali superszybkie kamery, które dostarczyły ważnych informacji o tym, co dzieje się na styku opony i nawierzchni drogi. Program testów obejmował obszerne badania laboratoryjne sprawdzające strukturę opony, a także tysiące kilometrów jazd testowych po różnorodnych nawierzchniach asfaltowych.

„Opona Nokian zLine jest profesjonalnym produktem, stworzonym do jazdy w trudnych warunkach, dzięki nowej generacji mieszance bieżnikowej, nanotechnologicznej strukturze i specjalnej rzeźbie bieżnika przeznaczonej do szybkiej jazdy. Opona reaguje natychmiast na ruchy kierownicy, co decyduje o bezpieczeństwie. Ten innowacyjny produkt gwarantuje zarówno precyzję, jak i komfort jazdy”, mówi Juha Pirhonen, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu w fińskiej firmie Nokian Tyres, która jest producentem opon klasy premium.

Nowa, inteligentna mieszanka bieżnikowa Nokian UHP Silica: niezwykła wytrzymałość w połączeniu z elastycznością, mniejsze nagrzewanie i lepsza przyczepność



Nowa, inteligentna mieszanka użyta w warstwie bieżnika Nokian UHP Silica została stworzona specjalnie dla linii opon Nokian zLine z myślą o dużych obciążeniach powstających podczas jazdy z wysoką prędkością. Łańcuchy molekuł w unikalnej mieszance gumy łączą się z cząsteczkami krzemionki, tworząc wyjątkowo mocną, a zarazem elastyczną konstrukcję. Nowa mieszanka bieżnikowa klasy UHP została udoskonalona, aby zminimalizować nagrzewanie się opony, zapewnić jej jak największą żywotność oraz wysoką wytrzymałość konstrukcyjną. Zastosowana mieszanka gumowa funkcjonuje idealnie w szerokim zakresie temperatur, poprawiając przyczepność na mokrej nawierzchni i zapewniając kierowcy większe bezpieczeństwo. Kierowca ma zapewnione optymalne czucie drogi i unika tym samym nieprzewidzianych sytuacji w każdych warunkach. Stabilna mieszanka podnosi komfort poprzez tłumienie szumów, które powstają podczas jazdy po szorstkim asfalcie.

Środkowa warstwa pod elastyczną powierzchnią bieżnika opony Nokian zLine zbudowana jest z nanokrzemionki o małych cząsteczkach. Ta wyjątkowa mieszanka przenosi ruchy kierownicy znacznie szybciej niż mieszanki stosowane standardowo.

Bezpośrednie i niezawodne czucie drogi kierowca doceni szczególnie na zakrętach, przy zmianie pasa i podczas wymijania. Spodnią część złożonej struktury opony stanowi warstwa wyjątkowo mocnej gumy, która redukuje nagrzewanie opony, a także zmniejsza opór toczenia i zużycie paliwa.

Nowoczesna rzeźba bieżnika zapewnia optymalne prowadzenie



Innowacyjna rzeźba bieżnika w wysokowydajnej oponie letniej Nokian zLine przyczynia się w dużym stopniu do precyzji prowadzenia. Podobnie jak w innych oponach letnich firmy Nokian zaprojektowanych do szybkiej jazdy, bieżnik ma asymetryczny profil. Sztywna powierzchnia wewnętrznego i zewnętrznego barku opony łączy się z blokami umocnionymi przez żebra wzdłużne. Szerokie, masywne żebra usztywniają oponę i zmniejszają ruch bloków profilowych przy kontakcie z powierzchnią drogi. Ponieważ bieżnik jest bardzo sztywny, opona zapewnia dobrą sterowność i precyzję prowadzenia przy większych prędkościach. Stabilną jazdę zapewniają także zróżnicowane promienie krzywizn charakteryzujące powierzchnię bieżnika, dzięki którym powierzchnia kontaktu z drogą ma optymalny kontakt zarówno z barkiem opony, jak i z jej środkiem.

Podłużne żebra przy wewnętrznym ramieniu opony zaopatrzone są w innowacyjne rowki wodne (Hydro Grooves) – głębokie poprzeczne żłobienia, które zapewniają stabilne prowadzenie. Jednocześnie rowki wodne zapobiegają aquaplaningowi, zatrzymując wodę znajdującą się między oponą a powierzchnią szosy i odprowadzając ją do rowków wzdłużnych. To nowoczesne rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo podczas jazdy w deszczu.

W celu zapobiegania aquaplaningowi w rowkach poprzecznych zewnętrznego ramienia opony zostały dodatkowo wyżłobione oddzielne rowki retencyjne (Swoop Grooves). Te eliptyczne szczeliny zatrzymują więcej wody dzięki zwiększeniu objętości rowków poprzecznych. Ich kształt gwarantuje doskonałą przyczepność twardej opony do mokrej nawierzchni, nawet w przypadku zużycia. Rowki retencyjne rozszerzają się bliżej dna, co sprawia, że zwiększają swą objętość w miarę zużywania się opony.

Nacięcia w rowkach poprzecznych zapewniają ich szersze otwarcie, co zapewnia szybszy odpływ wody. Cztery główne rowki są szerokie i wypolerowane, co przyspiesza odpływ wody z bieżnika. Dzięki wygładzonym rowkom opona Nokian zLine wygląda bardziej stylowo i zapewnia jeszcze lepszą ochronę przed aquaplaningiem.

Wyższy komfort jazdy i dłuższa żywotność



Okrągłe otwory w ściankach poprzecznych rowków, przypominające profil piłki golfowej, zapewniają dodatkowy komfort jazdy. Rozwiązanie to, określane jako Silent Groove Design (dosł. wzór cichych rowków) zmniejsza hałas we wnętrzu samochodu oraz przy mijaniu. Otwory te odprowadzają strumień powietrza, pochłaniają szumy powstające na krawędziach poprzecznych rowków i zapobiegają tym samym powstawaniu nieprzyjemnego odgłosu pisku opon. Opisane rozwiązanie zmniejsza także opór powietrza i chłodzi oponę, co umożliwia przejechanie większego dystansu.

Opony Nokian zLine będą długo służyły nawet kierowcom lubiącym szybką jazdę, sprawdzając się dobrze mimo długotrwałej eksploatacji i zużycia. Niezwykle stabilne stalowe wzmocnienie, zaprojektowane specjalnie z myślą o polskich autostradach, zbudowane jest z wysokowytrzymałego drutu stalowego tworzącego podwójną strukturę. Odporność pojedynczego drutu na rozerwanie wynosi 2400 kg. Do wyprodukowania jednej opony wykorzystuje się 2,5 kilometra drutu stalowego. Solidna i wytrzymała opona Nokian zLine sprawdza się stosunkowo dobrze nawet na trudnych odcinkach drogi. Nowy ochraniacz felgi dodatkowo chroni jej krawędzie.

Nowy wskaźnik wysokości bieżnika jest łatwiejszy do odczytania i wyposażony w ostrzeżenie przed aquaplaningiem



Opona Nokian zLine posiada nowy wskaźnik wysokości bieżnika, opatentowany przez firmę Nokian. Wskaźnik ten pozwala na łatwiejszą ocenę wysokości profilu bieżnika. Liczby oznaczające głębokość bieżnika oraz symbol kropli wody, wskazujący na zagrożenie aquaplaningiem, są obrócone tak, by ułatwić ich odczytanie przez kierowcę. Symbol kropli wody ostrzegający przed zwiększonym ryzykiem aquaplaningu znika, kiedy grubość bieżnika spadnie do 4 milimetrów.

W polu informacyjnym na bocznej powierzchni opony można odczytać wartość prawidłowego ciśnienia w oponie oraz oznaczyć właściwe położenie do zmiany opony, co zwiększa bezpieczeństwo. Zwiększona dbałość o bezpieczeństwo zaowocowała dodaniem w polu informacyjnym nowej rubryki, w której podana jest wartość siły dokręcenia śrub w felgach aluminiowych. Sportowe opony klasy UHP są zwykle montowane na felgach aluminiowych, które wymagają szczególnej staranności przy dokręcaniu śrub. Śruby należy dokręcać z zachowaniem właściwej siły dokręcenia, a po przejechaniu 100-200 kilometrów należy je ponownie dokręcić.

Nokian zLine – Cool Performer



  • Stabilne, precyzyjne i ciche
  • Precyzja prowadzenia nawet przy dużej prędkości
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach

Najważniejsze innowacje



Wielowarstwowa struktura. Dokładniejsze i precyzyjniejsze prowadzenie. Nowa, inteligentna mieszanka bieżnikowa Nokian UHP Silica została stworzona specjalnie dla linii opon Nokian zLine z myślą o dużych obciążeniach powstających podczas jazdy z większą prędkością. Środkowa warstwa pod elastyczną powierzchnią bieżnika opony Nokian zLine zbudowana jest z nanokrzemionki o małych cząsteczkach. Ta wyjątkowa mieszanka przenosi ruchy kierownicy znacznie szybciej niż mieszanki stosowane standardowo. Bezpośrednie i niezawodne czucie drogi kierowca doceni szczególnie na zakrętach, przy zmianie pasa i podczas wymijania. Spodnią część złożonej struktury opony stanowi warstwa wyjątkowo mocnej gumy, która redukuje nagrzewanie opony, a także zmniejsza opór toczenia i zużycie paliwa.

Inteligentna mieszanka bieżnikowa Nokian UHP Silica. Lepsza przyczepność, dłuższa żywotność. Łańcuchy molekuł w unikalnej mieszance gumy łączą się z cząsteczkami krzemionki, tworząc wyjątkowo mocną, a zarazem elastyczną konstrukcję. Nowa mieszanka bieżnikowa klasy UHP została udoskonalona, aby zminimalizować nagrzewanie się opony, zapewnić jej jak największą żywotność oraz wysoką wytrzymałość konstrukcyjną. Zastosowana mieszanka gumowa funkcjonuje idealnie w szerokim zakresie temperatur, poprawiając przyczepność i zapewniając kierowcy większe bezpieczeństwo. Kierowca ma zapewnione optymalne czucie drogi i unika tym samym nieprzewidzianych sytuacji w każdych warunkach.

Rowki wodne (Hydro Grooves). Lepsza stabilność jazdy, silniejsza przyczepność na mokrej nawierzchni i skuteczniejsza ochrona przed aquaplaningiem. Zebra wzdłużne przy wewnętrznym barku opony zaopatrzone są w głębokie poprzeczne rowki, które stabilizują prowadzenie. Jednocześnie rowki wodne zapobiegają aquaplaningowi, zatrzymując wodę znajdującą się między oponą a powierzchnią szosy, i odprowadzając ją do rowków wzdłużnych.

Rowki retencyjne (Swoop Grooves). Skuteczne zapobieganie aquaplaningowi. Te eliptyczne szczeliny umiejscowione na zewnętrznym ramieniu opony zatrzymują więcej wody dzięki wzrostowi objętości rowków poprzecznych. Zapewnia to lepszą ochronę przed aquaplaningiem. Rowki poprzeczne są szerzej otwarte, co zapewnia szybszy odpływ wody.

Technologia cichych rowków (Silent Groove Design). Większy komfort jazdy. Otwory w ściankach rowków poprzecznych, przypominające profil piłki golfowej, odprowadzają strumień powietrza, pochłaniając szumy i zapobiegając tym samym powstawaniu nieprzyjemnego odgłosu pisku opon. Wyeliminowanie hałasu zwiększa komfort jazdy. Opisane rozwiązanie zmniejsza także opór powietrza i chłodzi oponę, co umożliwia przejechanie większego dystansu.

https://www.nokiantyres.com/produkty

Redakcja: Dr Falk Köhler

Opony letnie Nokian zLine – zdjęcia do pobrania:
www.nokiantyres.com/NokianzLine

Opony letnie Nokian zLine - pliki wideo do pobrania:
http://youtu.be/tm-FodKRM0M

Więcej informacji:
www.facebook.com/nokiantyres
www.youtube.com/NokianTyresCom

Kontakty z prasą:
Dr Falk Köhler PR
Dr Falk Köhler
Tel.: +49 (0) 40 54 73 12 12
Faks: +49 (0) 40 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehler(at)Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59
22397 Hamburg
Niemcy

Egzemplarz okazowy można otrzymać u Dr. Falk Köhler PR

Dalsze informacje

Nokian Tyres s.r.o – kontakt bezpośredni:
Dieter Köppner, Business Director Central Europe, telefon +420 222 507 761, E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com

Marketing Manager Lukáš Líbal, Tel.: +420 222 507 759
E-mail: lukas.libal(at)nokiantyres.com

Dominik Kwaczyński, Sales Manager Poland, telefon +48 603 464 010, E-mail dominik.kwaczynski(at)nokiantyres.com

Sven Dittmann, mgr inż., Product Development Manager Central Europe, telefon +49 8143 / 444 850, E-mail sven.dittmann(at)nokiantyres.com

https://www.nokiantyres.com/produkty

Nokian Tyres plc – kontakt bezpośredni:
Development Manager Juha Pirhonen, Tel.: +358 10 401 7708
E-mail: juha.pirhonen(at)nokiantyres.com

Matti Morri, menedżer działu technicznej obsług
i klienta, telefon: +358 10 401 7621
E-mail: matti.morri(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.com