śro kwietnia 27 02:46 2011 w kategorii Aktualności firmowe

Opony Nokian wygrywają wszelkiego rodzaju rankingi i są
testowane w ekstremalnie trudnych warunkach Północy



W testach opon niemieckich magazynów motoryzacyjnych „auto motor und sport” i „Auto” wygrywa opona Nokian V, otrzymując ocenę „szczególnie godna polecenia”. Najwyższą notę – „dobrą” – uzyskuje także w opinii niemieckiego automobilklubu ADAC oraz niemieckiej organizacji konsumenckiej Stiftung Warentest

„Niezwykle godna polecenia” według niemieckich magazynów motoryzacyjnych „Auto Zeitung” i „sport auto”

Nokian daje gwarancję satysfakcji



Produkty Nokian często wygrywają w testach opon, otrzymując najwyższe noty. Posiadający ponad 75 lat doświadczenia w branży fiński producent opon Nokian Tyres testuje je w ekstremalnie trudnych warunkach Północy. „Niezwykle wymagające próby, którym poddawane są opony Nokian, gwarantują maksymalne bezpieczeństwo jazdy na mokrej i suchej nawierzchni nawet w najtrudniejszych warunkach oraz dużą oszczędność paliwa” — podkreśla Teppo Huovila, wiceprezes działu badań i rozwoju w Nokian Tyres.

Opona Nokian z oceną „szczególnie godna polecenia” zwyciężyła w rankingu opon letnich 2011 magazynu „auto motor und sport”, jednego z wiodących niemieckich magazynów motoryzacyjnych. „Bardzo dobre właściwości jezdne i skuteczność hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, ciche odgłosy toczenia, bardzo mały opór toczenia” — tak renomowany magazyn motoryzacyjny Plus chwali bezpieczne i paliwooszczędne opony V.

Ekologiczna opona Nokian z oceną „szczególnie godna polecenia” wygrywa także w teście opon 2011 niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto”. Jej zalety to „bardzo dobrze kontrolowane, niemal neutralne zachowanie z niewielką reakcją na zmianę obciążenia na mokrej nawierzchni, dobre właściwości jezdne na suchej nawierzchni, ciche odgłosy toczenia, najlepsze parametry oporu toczenia, bardzo dobra skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni”. Ponadto opona Nokian plasuje się na pierwszym miejscu w teście niemieckiego magazynu „Firmenauto, który rekomenduje ją jako „szczególnie godną polecenia”.

Ekologiczna opona Nokian V z oceną „dobrą” uzyskała także najlepszą notę w teście opon 2011 niemieckiego automobilklubu ADAC i organizacji konsumenckiej Stiftung Warentest. Jej zalety według oceny ADAC: „+ bardzo wyważona opona, + dobra we wszystkich dyscyplinach istotnych dla bezpieczeństwa, najwyższa nota za zachowanie na mokrej nawierzchni”. Czasopismo konsumenckie „test” poleca ten produkt w artykule „Nasza rekomendacja”.

Także inne opony wyprodukowane przez jednego z najlepszych na świecie specjalistów w zakresie opon zimowych uzyskały znakomite wyniki w aktualnych testach opon letnich. Niemiecki magazyn „Auto Zeitung” uznaje za „niezwykle godną polecenia” oponę Nokian Z G2 przeznaczoną do dużych prędkości. Chwali ją w następujących słowach: „Opona Nokian Z G2 jest solidną oponą letnią bez wartych wzmianki słabych punktów, zwłaszcza w połączeniu z Audi A3 Sportback”. Jako „niezwykle godną polecenia” ocenia oponę Nokian Z G2 także niemiecki magazyn „sport auto”.

W serwisach oponiarskich opony Nokian dostępne są w korzystnej cenie także razem z obręczami.

Bardzo dobre właściwości jezdne na mokrej nawierzchni, najkrótsza droga hamowania i niskie zużycie paliwa — ocena opon Nokian w testach magazynu „auto motor und sport”, automobilklubu ADAC i fundacji Stiftung Warentest



Testy na mokrej nawierzchni są szczególnie ważne, ponieważ opony charakteryzują się wtedy mniejszą przyczepność niż na suchej jezdni.
„Opona Nokian zdecydowanie wygrywa klasyfikację łączną dzięki bardzo dobrym właściwościom jezdnym na mokrej drodze i niskiemu oporowi toczenia” — tak tytułuje swój artykuł magazyn „auto motor und sport”. Fińska marka otrzymała najlepszą ocenę łączną w kategorii „jazda na mokrej nawierzchni”, jak również najlepszą notę w dyscyplinach testowych „droga hamowania na mokrej nawierzchni” i „prowadzenie na mokrej nawierzchni”.

W testach przeprowadzonych przez ADAC opony Nokian wykazały się wśród wszystkich testowanych opon najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Droga ta była o 22 metrów krótsza niż w przypadku opony, która została oceniona najgorzej. Opona Nokian V otrzymała ocenę „dobrą” w kategoriach: „mokra nawierzchnia” i „zużycie paliwa”. Wysoki poziom bezpieczeństwa ekologicznej opony tej marki doskonale potwierdza ocena 1,3 — „bardzo dobra” — uzyskana za prowadzenie na mokrej drodze. Fiński produkt klasy Premium otrzymał także najlepszą notę — „dobrą” (2,0) — spośród wszystkich testowanych opon w kategorii „mokra nawierzchnia” w teście organizacji Stiftung Warentest. Bardzo dobrze oceniono ją w kategorii „prowadzenie na mokrej drodze”.

Podczas projektowania opon największe problemy nastręcza zazwyczaj zapewnienie możliwie najlepszej przyczepności na mokrej nawierzchni przy optymalnie niskim oporze toczenia. Mimo wszystko jest to możliwe: „Dobrym przykładem może być nowa opona fińskiego producenta Nokian. Podczas pomiaru oporu toczenia uzyskała ona bowiem najlepszą wartość — 0,90.

Zgodnie z obecnym stanem techniki jest to bardzo dobry wynik” — podkreśla magazyn „auto motor und sport”. „Ponadto w testach na mokrej nawierzchni opona Nokian również pokazuje się ze swojej najlepszej strony. W przeciwieństwie do ogólnie uznanej teorii hamuje znacznie lepiej niż wszystkie konkurencyjne opony. … Nokian zapewnia bezproblemowe prowadzenie i uzyskuje solidne wyniki w testach aquaplaningu”. W testach hamowania na mokrej nawierzchni najgorszy produkt wykazuje wyraźnie dłuższą drogę hamowania — „o prawie siedem metrów dłuższą niż najwyższej klasy opony Nokian”. Dobra przyczepność na mokrej nawierzchni ma bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa, ponieważ jazda w takich warunkach jest o wiele bardziej niebezpieczna niż jazda na suchej drodze.

Magazyn „Auto Zeitung” chwali oponę za zachowanie na mokrej nawierzchni: „Opona Nokian wybacza kierowcy błędy i zapewnia stabilność także na granicy przyczepności. Ponadto wykazuje neutralną samosterowność”.

„sport auto” trafia w sedno: Opona Nokian bryluje na mokrej nawierzchni. Wysoka przyczepność zapewniła jej drugi pod względem szybkości czas przejazdu. Prowadzenie nie wiąże się z żadnymi niemiłymi niespodziankami, a opona zachowuje się absolutnie neutralnie. Najlepsza skuteczność hamowania to główny atut fińskich gum. W kategorii aquaplaning produkt ten osiąga także jeden z lepszych wyników”. Droga hamowania na mokrej nawierzchni jest najkrótsza spośród wszystkich opon testowanych przez czasopismo „Auto” i wynosi 54,1 m — to o 6,7 m mniej niż w przypadku produktu, który uplasował się na ostatnim miejscu.

Doskonała skuteczność hamowania i właściwości jezdne na mokrej nawierzchni przy bardzo niskim zużyciu paliwa dzięki bardzo małemu oporowi toczenia potwierdzają wszystkie powyższe niezależne testy.

We własnym centrum testowym w Nokia na południu Finlandii inżynierowie Nokian badają przyczepność opon na mokrej nawierzchni na torze kołowym o promieniu 40 metrów, obliczając na tej podstawie przyczepność boczną. Tak symuluje się jazdę na zakrętach. Samochód nie powinien być znoszony zbyt daleko na zewnątrz i ześlizgiwać się z drogi. Kryteriami są pomiar czasu i subiektywna ocena właściwości opony kierowcy testowego. W kategorii prowadzenia na mokrej nawierzchni na odcinku o długości 500 metrów kierowca opiniuje zachowanie i reakcje opon, a zmierzone czasy przejazdu pozwalają wyciągnąć dodatkowe wnioski co do ich jakości. Tutaj liczy się zwłaszcza przewidywalne zachowanie opony, by kierowca nie był narażony na niebezpieczne niespodzianki. Rzetelna ocena opiera się w głównej mierze na wieloletnim doświadczeniu inżynierów testowych.

Droga hamowania w czasie deszczu jest znacznie dłuższa, niż się to wydaje większości kierowców, dlatego szybka reakcja może zapobiegać wypadkom. Specjaliści firmy Nokian sprawdzają skuteczność hamowania na czterech różnych rodzajach nawierzchni: gładkim asfalcie środkowoeuropejskim, betonie, szorstkim asfalcie nordyckim i gruboziarnistym asfalcie, tak by opona mogła się zmierzyć również z ekstremalnymi obciążeniami. Umożliwia to optymalizację produktów pod kątem różnych współczynników tarcia podłoża.

Żaden kierowca nie chciałby doświadczyć aquaplaningu na mokrej nawierzchni, ponieważ pojazdem nie można wtedy ani kierować, ani hamować. Użytkownik jest w takiej sytuacji całkowicie bezradny. Aquaplaning wzdłużny w kierunku jazdy na wprost jest testowany podczas przejazdu przez basen z wodą. Mierzy się przy tym prędkość, przy jakiej samochód wpada w aquaplaning i traci przyczepność. Głębokość wody wynosi maksymalnie 15 mm, co stawia oponom zaostrzone wymagania, ponieważ w testach przeprowadzanych przez najpopularniejsze magazyny woda ma głębokość zaledwie siedmiu milimetrów. Przy aquaplaningu podczas jazdy na zakręcie oblicza się moment wyniesienia samochodu z zakrętu. Tor jazdy jest pokryty ośmiomilimetrową warstwą wody, co także oznacza cięższe warunki, gdyż zazwyczaj testy przeprowadza się przy zaledwie czterech milimetrach.

Ponadto zakręt o nachyleniu 1,5% symuluje dodatkowe zagrożenie.

Zewnętrzna płaszczyzna zakrętu jest położona niżej, a wewnętrzna wyżej. Dlatego można z niego szybciej „wylecieć”.

Nokian V: „Bardzo dobre właściwości jezdne i skuteczność hamowania na suchej nawierzchni” w teście magazynu „auto motor und sport”, „dobra” na suchej nawierzchni, „bardzo dobra” podczas hamowania na suchej nawierzchni w testach ADAC i organizacji Stiftung Warentest



Testy na suchej nawierzchni są równie ważne, ponieważ kierowcy poruszają się wtedy z dużymi prędkościami, a drogi są latem często suche.

„Bardzo dobre właściwości jezdne i skuteczność hamowania na suchej nawierzchni” — ocenia oponę Nokian magazyn „auto motor und sport”. Od automobilklubu ADAC i fundacji Stiftung Warentest fińska opona otrzymuje notę „dobrą” w kategoriach „sucha nawierzchnia” i „zużycie eksploatacyjne”. Obie organizacje oceniają hamowanie na suchej powierzchni jako „bardzo dobre”. Według magazynu „Auto Zeitung” na suchej nawierzchni produkt ten „nie ma właściwie naprawdę słabych punktów”.

Odgłosy toczenia opon Nokian są najcichsze wśród wszystkich opon testowanych przez magazyn „auto motor und sport”, a hałas na poziomie 70 dB(A) jest także najniższą wartością zmierzoną w badaniu przeprowadzonym przez pismo „Auto”.

Podczas jazdy na suchej nawierzchni kierowcy testowi firmy Nokian subiektywnie oceniali właściwości jezdne opon w zmieniających się warunkach. Szybka zmiana kierunku przy zmianie pasa i test łosia pozwoliły wyznaczyć granice. Odpowiadają one typowym sytuacjom podczas manewrów wyprzedzania i wymijania, przy których prędkość zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, a przyczepność i stabilność opon mają znaczenie decydujące. Opony powinny błyskawicznie i precyzyjnie reagować na ruchy kierownicy. Podczas jazdy slalomem ocenia się stabilność trzymania toru przy ciągłych i gwałtownych zmianach kierunku. To naprawdę ekstremalne warunki, bo tył samochodu może zacząć uciekać. Czy samochód trzyma się precyzyjnie toru? Czy może jest znoszony zbyt daleko na zewnętrzną? Gdyby taka sytuacja wydarzyła się podczas codziennej jazdy, samochód mógłby wypaść z ulicy.

Oprócz tych intensywnych jazd próbnych Nokian Tyres od wielu lat testuje swoje wysokowydajne produkty na torach szybkiego ruchu na całym świecie, np. w Papenburgu, na torze Idiada, w Hiszpanii i Afryce Południowej.

Wszystko te działania mają na celu poprawienie właściwości opon przy dużych obciążeniach. W trudnych testach wytrzymałościowych na przyspieszających zużycie eksploatacyjne drogach asfaltowych i w licznych, intensywnych badaniach laboratoryjnych bada się odporność produktu na ścieranie.

DSI Satisfaction – wyłącznie w sieci VIANOR



Opony Nokian Tyres są projektowane, testowane i produkowane w wymagających i surowych warunkach Północy. Nawet w ekstremalnych sytuacjach zapewniają możliwie najlepsze osiągi. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nabywca nie jest zadowolony z nowych opon letnich Nokian, może wymienić je w ciągu 14 dni u swojego sprzedawcy na inny komplet. Montaż i wyważenie są bezpłatne. Na tym polega program DSI Satisfaction Nokian Tyres.

Większe bezpieczeństwo dzięki innowacjom: wskaźnik aquaplaningu i wskaźnik zużycia bieżnika



Na wskaźniku zużycia bieżnika (Driving Safety Indicator, DSI) wskazanie w kształcie kropli ostrzega przed ryzykiem aquaplaningu. Gdy wysokość bieżnika wynosi cztery milimetry, wskazanie zanika, informując w ten sposób, że zagrożenie jest naprawdę poważne — aby zapobiec aquaplaningowi główne rowki muszą mieć przynajmniej cztery milimetry głębokości. Dla kierowcy odczytanie głębokości bieżnika jest bardzo proste – jest ona oznaczona cyframi od 8 do 2.

Przyjazne dla środowiska: opony Nokian są paliwooszczędne i nie zawierają rakotwórczych olejów z policyklicznymi węglowodorami aromatycznymi



Kierowcy powinni wybierać opony, które są równocześnie bezpieczne i przyjazne dla środowiska. Opony Nokian są paliwooszczędne i uzyskują najlepsze parametry lub dobre noty w kategorii zużycia paliwa i oporu toczenia w testach opon przeprowadzonych przez „auto motor und sport”, ADAC, Stiftung Warentest i „Auto”. Ponadto dzięki paliwooszczędnym oponom pojazd emituje mniej dwutlenku węgla. Nie zawierają one także szkodliwych olejów WWA (z policyklicznymi węglowodorami aromatycznymi). Fińska opona to potrójna ochrona dla środowiska.

Nokian Tyres to pierwszy producent na świecie, który wdrożył procesy produkcyjne z wykorzystaniem wyłącznie oczyszczonych, niskoaromatycznych olejów zamiast olejów wysokoaromatycznych. Oleje wysokoaromatyczne zostały sklasyfikowane jako rakotwórcze, ponieważ zawierają policykliczne węglowodory aromatyczne. Nokian Tyres nie używa do produkcji opon także żadnych substancji chemicznych uznawanych jako trujące lub rakotwórcze. Nowoczesne wyroby i metody produkcyjne Nokian Tyres są nieszkodliwe dla środowiska i bezpieczne dla kierowców oraz osób pracujących w fabrykach firmy. Od szkodliwych olejów wolna jest cała opona, a nie tylko jej powierzchnia toczna.

Kolejnym dowodem myślenia ekologicznego jest fakt zastosowania w powierzchni tocznej opon Nokian Z SUV oleju rzepakowego, będącego naturalnym surowcem odnawialnym. Dzięki niemu guma jest odporna na rozrywanie i dobrze znosi obciążenia dynamiczne podczas jazdy. Nowa mieszanka rzepaku z krzemionką zapewnia także doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, zwłaszcza podczas chłodów. Poza tym skutecznie tłumi hałas powstający na szorstkim asfalcie. Na tych oponach jeździ się cicho i wygodnie.

Ten ekologiczny produkt stanowi udaną syntezę wysokiego poziomu bezpieczeństwa i obniżającej koszty troski o środowisko naturalne — argumentuje nordycki specjalista.

Ekologia jest jedną z podstawowych wartości wyznawanych przez Nokian Tyres. Wszystkie opony produkowane przez fińską firmę są przyjazne dla środowiska i charakteryzują się wysokimi przebiegami. Podczas wyboru surowców i materiałów firma unika niepotrzebnych obciążeń dla środowiska. Dział badań i rozwoju kieruje się podczas pracy zasadą trwałego bezpieczeństwa: Celem jest wyprodukowanie odpornych na zużywanie opon, które zachowują dobre właściwości przez cały okres użytkowania. Sprzedaż opon wyprodukowanych po 1 stycznia 2010 roku z zawartością olejów PAK jest zabroniona zgodnie z ustawodawstwem UE.

Nokian Tyres s.r.o
Telefon +420 222 507 761
Faks +420 241 940 635
E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com
V Parku 2336/22
148 00 Praha 4
Republika Czeska
www.nokiantyres.com

Linki do pobrania zdjęć, pliki jpg 300 dpi:
https://www.nokiantyres.com/testingsummer
https://www.nokiantyres.com/NokianV
https://www.nokiantyres.com/nokianzg2

Więcej informacji na temat opon letnich Nokian:
https://www.nokiantyres.com/grupa-produktowa?group=1.02

Egzemplarz okazowy

Źródła:

auto motor und sport, nr 7, 10.3.2011
Auto, nr 8, 2011-03-16 r.
Firmenauto, nr 4, kwiecień 2011

Test opon letnich niemieckiego automobilklubu ADAC 2011:
ADACmotorwelt, nr 3, marzec 2011
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2011_Sommerreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=63377&SourcePageId=31821

Test opon letnich fundacji Stiftung Warentest 2011:
test, nr 3/2011
http://www.test.de/themen/auto-verkehr/test/Sommerreifen-Reifen-geplatzt-4206314-4206316/

Auto Zeitung, nr 5, 16.02.11
sport auto, 4/2011

Nokian Tyres



Dzięki surowemu skandynawskiemu klimatowi fińska firma Nokian Tyres posiadająca ponad 75 letnie doświadczenie w produkcji opon jest obecnie jednym z najlepszych na świecie specjalistów w zakresie opon zimowych oraz wielokrotnym zwycięzcą testów. Letnie i zimowe opony Nokian powstają w surowym klimacie Finlandii i są testowane w trudnych skandynawskich warunkach, dzięki czemu oferują wysoką jakość i wysoki stopień bezpieczeństwa. Marka Nokian to ekologiczne opony klasy Premium produkowane wyłącznie z zastosowaniem nieszkodliwych olejów niskoaromatycznych. W Skandynawii i Rosji marka ta cieszy się dużą rozpoznawalnością i dobrą reputacją.
Firma Nokian Tyres osiągnęła w 2010 roku obrót na poziomie 1058 milionów euro i zatrudniała ponad 3500 pracowników. Do przedsiębiorstwa należy również sieć dystrybucyjna opon Vianor z ponad 770 punktami sprzedaży w 20 państwach. Akcje Nokian Tyres są notowane na NASDAQ OMX w Helsinkach.
www.nokiantyres.com

Kontakty z prasą:
Dr Falk Köhler PR
Dr Falk Köhler
Tel.: +49 (0) 40 / 54 73 12 12
Faks: +49 (0) 40 / 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehler(at)Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59
22397 Hamburg
Niemcy

Dalsze informacje

Nokian Tyres s.r.o
Dieter Köppner, Business Director Central Europe, telefon +420 222 507 761, E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com

Dominik Kwaczyński, Sales Manager Poland, telefon +48 603 464 010,
E-mail dominik.kwaczynski(at)nokiantyres.com

Sven Dittmann, mgr inż., Product Development Manager Central Europe, telefon +49 8143 / 444 850, E-mail sven.dittmann(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.com

Nokian Tyres plc:
Teppo Huovila, wiceprezes działu badań i rozwoju, telefon +358 10 401 7701, E-mail Teppo.Huovila(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.com