pon października 25 01:21 2010 w kategorii Aktualności firmowe

Niebezpieczeństwo poślizgu na błocie pośniegowym



Zmniejszenie ryzyka wystąpienia aquaplaningu na błocie pośniegowym oraz mniejsze zużycie paliwa dzięki ekologicznym oponom zimowym Nokian WR G2 i Nokian WR G2 SUV



Największy wybór rozmiarów



Jedną z najbardziej niebezpiecznych sytuacji na drogach zimą jest wystąpienie poślizgu na błocie pośniegowym. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Nokian Tyres na reprezentatywnej grupie respondentów, aż 95% kierowców uważa, że najważniejsze na drodze zimą jest bezpieczeństwo poruszania się po błocie pośniegowym. Natomiast zdaniem 89% kierowców najważniejsza jest bezpieczna jazda po śniegu, 81% respondentów na pierwszym miejscu stawia bezpieczną jazdę po oblodzonej nawierzchni, 71% - po mokrej, a 59% - po suchej nawierzchni.

Jak twierdzą eksperci z Finlandii, ekologiczne opony Nokian WR G2 klasy premium zostały odpowiednio zoptymalizowane do jazdy w błocie pośniegowym i charakteryzują się wysoką odpornością na aquaplaning. Ponadto dzięki zredukowanym oporom toczenia pozwalają na znaczne obniżenie zużycie paliwa. Zjawisko aquaplaningu na błocie pośniegowym jest niezwykle niebezpieczne, ponieważ skutkuje utratą kontaktu pojazdu z nawierzchnią drogi, a tym samym uniemożliwia kontrolę nad nim. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Tampere University of Technology 2008, ryzyko śmiertelnych wypadków podczas jazdy w błocie pośniegowym jest 4,9 razy większe niż w przypadku jazdy po suchej nawierzchni.

Już 15 lat temu firma Nokian Tyres jako pierwsza zaczęła przeprowadzać testy jazdy w błocie pośniegowym. Dzięki temu obecnie dysponuje precyzyjnymi metodami testowymi oraz unikalnym torem do testowania zjawiska poślizgu poprzecznego i wzdłużnego podczas jazdy w błocie pośniegowym. Dzięki temu opony marki Nokian są stale ulepszane, a ich odporność na aquaplaning w błocie pośniegowym jest coraz większa.

„Ponadto dzięki ekologicznym oponom Nokian WR G2 o niskich oporach toczenia kierowca może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o pół litra na każde 100 kilometrów” — mówi Teppo Huovila, wiceprezes działu badań i rozwoju w Nokian Tyres. „To oszczędność rzędu 300 euro przy typowym przebiegu 40 000 km”. Opony wykonane są z mieszanki gumowej, która nie zawiera rakotwórczych olejów z policyklicznymi węglowodorami aromatycznymi.

Według testów opublikowanych przez niemieckie czasopismo motoryzacyjne „Auto Zeitung” ekologiczne opony Nokian WR G2 są „szczególnie godne polecenia”, natomiast niemiecki automobilklub ADAC i czasopisma „auto motor und sport”, „Auto” i „sport auto” uważają je za „godne polecenia”. W testach przeprowadzonych przez ADAC opony Nokian wyróżniały się wśród wszystkich testowanych opon najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Droga ta była o 22 metry krótsza niż w przypadku opony, która została oceniona najgorzej. ADAC podsumowuje wyniki testu fińskiej opony: „bardzo dobre osiągi trakcyjne na suchej nawierzchni”. „Bardzo dobre właściwości jezdne i krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, dobre właściwości jezdne na suchej nawierzchni” — tak uważa „auto motor und sport”. „Opona Nokian ma sensacyjne osiągi na suchej nawierzchni” — ocenia entuzjastycznie „Auto Zeitung” i chwali dalej: „dobre osiągi na śniegu”. Za niskie zużycie paliwa i dłuższą żywotność ADAC przyznaje wysokiej wydajności ekologicznym oponom zimowym ocenę „dobrą”. Opony zawdzięczają tym parametrom także wysokie przebiegi. Opona ma również najlepsze osiągi na lodzie i zasługuje dzięki temu na ocenę „dobrą”.

W asortymencie firmy znajduje się 67 rozmiarów opon Nokian WR G2. Jest to najbogatsza dostępna na rynku oferta opon od 14 do 20 cali i kategorii prędkości odpowiednio T i W z maksymalnymi osiągami 270 km/h. Opony nadają się prawie do wszystkich modeli samochodów. Dostępnych jest także sześć modeli opon typu „run flat”.

Nokian Tyres ma w swojej ofercie także specjalną ekologiczną oponę do pojazdów typu SUV — Nokian WR G2 SUV — która umożliwia bezpieczną jazdę w każdych warunkach pogodowych w błocie pośniegowym oraz na oblodzonej, suchej i mokrej nawierzchni.

Nokian Tyres s.r.o
Telefon +420 222 507 761
Faks +420 241 940 635
E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com
V Parku 2336/22
148 00 Praha 4
Republika Czeska
www.nokiantyres.com

Łącza do pobrania zdjęć, pliki jpg 300 dpi:
www.nokiantyres.com/NokianWRG2
www.nokiantyres.com/NokianWRG2SUV

Redakcja: Dr Falk Köhler

Źródła:

Auto Zeitung, nr 20, 15.9.2010

auto motor und sport, numer 21, 23 września 2010 r.

Auto, nr 22, 29.9.2010 r.

sport auto, nr 11, 1.11.2009 r.

Auto Bild allrad, nr 11, 1.11.2009 r.

Kontakty z prasą:
Dr Falk Köhler PR
Dr Falk Köhler
Tel.: +49 (0) 40 / 54 73 12 12
Faks: +49 (0) 40 / 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehle(at)Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59
22397 Hamburg
Niemcy

Dalsze informacje

Nokian Tyres s.r.o
Dieter Köppner, Business Director Central Europe, telefon +420 222 507 761, E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com

Dominik Kwaczyński, Sales Manager Poland, telefon +48 603 464 010,
E-mail Dominik.Kwaczynski(at)nokiantyres.com

Sven Dittmann, mgr inż., Product Development Manager Central Europe, telefon +49 8143 / 444 850, E-mail sven.dittmann(at)nokiantyres.com

Nokian Tyres plc:
Teppo Huovila, wiceprezes działu badań i rozwoju, telefon +358 10 401 7701, E-mail Teppo.Huovila(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.com