Nowości produktowe
Nowe badanie potwierdza: Opony całoroczne długoterminowo podbijają rynek Opony całoroczne robią wrażenie – to to znacznie więcej niż rozwiązanie dla drugiego samochodu
Opony całoroczne zyskują popularność – szczególnie wśród kierowców miejskich, ale są także lubiane na wiejskich drogach. Potwierdza to badanie przeprowadzone przez skandynawskiego producenta opon klasy premium, Nokian Tyres, z okazji wprowadzenia na rynek jego najnowszej opony całorocznej Seasonproof 2.
Czasy, gdy opony całoroczne nadawały się tylko dla zapasowych samochodów, dawno już minęły: Niemal połowa aktualnych użytkowników opon całorocznych (43 procent) wyposaża w nie teraz swój główny samochód – wzrost w porównaniu z 39 procentami w 2020 roku. Kierowcy jeżdżący przede wszystkim po miastach oraz po wiejskich drogach wykazują szczególna sympatię dla opon całorocznych. Odzwierciedlają to również trendy regionalne: w gęsto zaludnionej Nadrenii Północnej-Westfalii opony całoroczne są zdecydowanie najpopularniejsze.
Wymiany opon, elastyczność i łagodne zimy: Dlaczego jest popyt na opony całoroczne
Według badania dwie trzecie respondentów (70 procent) uważa opony całoroczne za atrakcyjną alternatywę dla opon sezonowych ze względu na zmiany klimatyczne i coraz łagodniejsze zimy. Co sobie cenią szczególnie: elastyczność pozwalającą na ruch i bezpieczeństwo w każdej pogodzie, bez konieczności martwienia się o następną wymianę opon. Niezależnie od tego, czy chodzi o nagłe opady śniegu, czy obfite letnie deszcze – opona całoroczna zapewnia bezpieczeństwo przez cały rok. Zwłaszcza w warunkach zimowych bezpieczeństwo pozostaje najważniejsze.
Kolejny jasny sygnał: 65 procent użytkowników opon całorocznych uważa sezonowe wymiany opon za męczące – dla wielu z nich jest to główny powód, dla którego przechodzą na opony całoroczne. Perspektywa mniejszych problemów z wymianą powoduje także wzrost zainteresowania wśród osób, które nie jeżdżą jeszcze na oponach całorocznych. Jeszcze bardziej przekonujący jest spokój wynikający z tego, że jest się dobrze przygotowanym na pierwsze spadki temperatur jesienią.
Wybierając kolejny zestaw opon kierowcy zwracają uwagę nie tylko na bezpieczeństwo i wygodę. Swoją rolę odgrywa także ekologia. Szczególny nacisk kładziony jest na efektywność zużycia paliwa, możliwość recyklingu oraz stosowanie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu. Wielu respondentów dostrzegało także wartość w małym śladzie węglowym tworzonym przez proces produkcyjny.
Raz na cały rok, zawsze na cały rok: wysoka satysfakcja użytkowników
Użytkownicy poszukują dalszych ulepszeń w modelach opon w przyszłości pod względem zużycia paliwa, trwałości, hałasu toczenia oraz ceny zakupu. Jednak ogólnie byli ze swojego wyboru bardzo zadowoleni: całe 93 procent respondentów wyraziło zadowolenie ze swoich opon i prawdopodobnie w przyszłości ponownie wybierze opony całoroczne. 70 procent już zdecydowało, że w przyszłości nadal stosować będą opony całoroczne.
– Rezultaty badania pokazują to jasno: opony całoroczne nie są już krótkotrwałym trendem, ale zyskały sobie na rynku zdecydowaną pozycję. Wysoki poziom satysfakcji i lojalności użytkowników potwierdza, że popyt na mające wysokie osiągi i poziom bezpieczeństwa opony całoroczne będzie nadal wzrastał – mówi Martin Dražík, Regional Produkt Manager Nokian Tyres. – Nasza nowa opona całoroczna, Seasonproof 2, jest naszą odpowiedzią na ten rosnący popyt”.
Nowa opona Nokian Tyres Seasonproof 2 – odkrywanie na nowo jazdy całorocznej
W postaci swojej nowej opony Nokian Tyres Seasonproof 2 producent wprowadza oponę całoroczną o wysokich osiągach, która dokładnie spełnia te potrzeby: bezpieczeństwo, zdolność adaptacji oraz całoroczną wiarygodność – nawet w zmiennych warunkach pogodowych. Oponę tworzą nawet w 38 procentach materiały odnawialne, pochodzące z recyklingu i posiadające certyfikat ISCC PLUS** i jest ona produkowana w pierwszej na świecie neutralnej węglowo fabryce opon Nokian Tyres w Rumunii. Odznaczona TÜV SÜD Premium Tire Test Mark opona Seasonproof 2 potwierdza swoja znakomitą jakość i osiągi w porównaniu z innymi produktami klasy premium.*** Ta linia produktów będzie dostępna dla klientów końcowych w szerokiej gamie rozmiarów w drugiej połowie 2025 roku. Na wszystkich modelach widoczny jest symbol płatka śniegu (3PMSF), potwierdzający ich stosowność do użytkowania zimą.
*Badanie opon całorocznych 2025. Dane oparte są na badaniu online przeprowadzonym przez agencję badań rynku YouGov dla Nokian Tyres w grudniu 2024 roku i styczniu 2025 roku. Badanie przeprowadzono w czterech krajach (Niemcy, Francja, Włochy i Polska) na próbie 300 kierowców samochodów osobowych z każdego kraju.
** Dokładna wartość procentowa zależy od rozmiaru opony i jej konstrukcji. Opona Nokian Tyres Seasonproof 2 zawiera do 38 procent surowców pochodzących z recyklingu i odnawialnych, z czego 2 procent posiada certyfikat ISCC PLUS dotyczący bilansu masy z bioproduktów, surowców o bioobiegu zamkniętym i/lub surowców o obiegu zamkniętym. Typowe różnice między rozmiarami opon wynoszą około 1 procenta. Spółka Nokian Tyres zmniejsza ilość surowców kopalnych w oponach poprzez stosowanie materiałów z certyfikatem ISCC PLUS i ciągłe poszukiwanie nowych alternatywnych materiałów pochodzących z recyklingu i odnawialnych źródeł energii.
****Testowane przez TÜV SÜD Product Service GmbH w lutym 2025 r. na rzecz Nokian Tyres. Rozmiary opon: 205/55R16 94 V XL; pojazdy testowe: Audi A3 35 TDI, VW Golf VIII GTI; miejsca testowania: Hakka Ring (ES), White Hell (FI); raport nr 713351940. W porównaniu do 4 konkurentów z klasy premium: BRIDGESTONE TURANZA ALL SEASON 6, GOODYEAR VECTOR 4SEASONS GEN-3, MICHELIN CROSSCLIMATE 2 oraz PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3. TÜV SÜD jest niezależną organizacją świadczącą usługi badań, kontroli i certyfikacji na całym świecie.
LINKI
Nokian Tyres Seasonproof 2 – zwycięzca testu opon całorocznych Tyre Reviews 2025
Nokian Tyres Seasonproof 2: https://www.nokiantyres.com/all-season-tires/nokian-tyres-seasonproof-2/
Pobierz dane produktu ze wszystkimi informacjami technicznymi, zdjęciami i filmami: https://nokiantyres.studio.crasman.cloud/bank/public_press_room/launch_material_for_new_nokian_tyres/nokian_tyres_seasonproof_2
Dalsze informacje:
Nokian Tyres plc,
PR Marketing Manager Zuzana Seidl, tel. +420603578866,
Regional Product Manager Martin Dražík, tel. +420735747556
[email protected]
Celem Nokian Tyres jest uczynienie świata bezpieczniejszym przez wymyślanie od nowa opon i sposobu ich produkcji, raz za razem – bezpieczniejszym miejscem do jazdy, pracy i życia, teraz i dla przyszłych pokoleń. Inspirując się naszym skandynawskim dziedzictwem, opracowujemy i produkujemy opony klasy premium dla samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn ciężkich, a w sercu wszystkich naszych działań leży zrównoważony rozwój. Nasza sieć Vianor prowadzi serwis opon i samochodów. Jest nas około 3 800 osób, a nasza sprzedaż netto wyniosła w 2024 roku 1,3 miliarda euro. Wspólnie wskazujemy drogę do inteligentniejszej jazdy dla ludzi i firm. Spółka Nokian Tyres jest notowana na Nasdaq Helsinki. Dalsze informacje: www.nokiantyres.pl, company.nokiantyres.com