Toroidion, elektryczny supersamochód, kontynuuje testowanie opon na szybkich torach oraz prace badawczo-rozwojowe we współpracy z Nokian Tyres.

Nowy, elektryczny układ napędowy samochodu Toroidion 1MW Concept zaprezentowano we wrześniu 2015 roku podczas Nokian Tyres fast track event w mieście Nokia, w Finlandii. Po premierze auta podczas targów motoryzacyjnych Top Marques w Monako, Toroidion 1MW Concept zaskoczył świat swoją technologią i wydajnością.

Superauto Toroidion wyposażone jest w opony Nokian zLine Ultra High Performance (rozmiar 295/30 R19) gwarantujące doskonałe osiągi podczas szybkiej jazdy. Wymagające prace badawczo-rozwojowe oraz testy są dalej prowadzone.

- Będziemy kontynuować prace rozwojowe nad oponami UHP, aby jeszcze bardziej odpowiadały wymaganiom stawianym przez Toroidion, auto o ogromnej mocy, jednocześnie maksymalizując przyczepność i prowadzenie, mówi Kierownik ds. Rozwoju Jarno Röytiö z Nokian Tyres.

Rozległa wiedza i know-how

Przedstawiciele mediów, obecni na Nokian event, z niecierpliwością czekali na pokaz możliwości superauta. Pasi Pennanen, CEO Toroidion Ltd., wsiadł do auta, zamknął drzwi, chwycił kierownicę i uwolnił elektryczny układ napędowy na torze Nokian Tyres. Tłum zachwycony był mocą, przyspieszeniem i prowadzeniem.

- Dzięki ogromnej wiedzy Nokian Tyres z zakresu jazdy w warunkach specjalnych, np. na lodzie z prędkością ponad 300 km/h, nasze superauto 1MW zachowało doskonałą trakcję i przyczepność na torze wyścigowym, mówi Pasi Pennanen.

Najnowocześniejsza wiedza z Finlandii

Stworzony przez fińską firmę auto Toroidion 1MW Concept jest najpotężniejszym na świecie pojazdem elektrycznym z unikalnym opatentowanym układem napędowym, który może zrewolucjonizować światowy rynek samochodów elektrycznych. Unikalność Toroidion polega na skalowalności układu napędowego, umożliwiając skalowanie mocy układu do różnych zastosowań od superaut do samochodów osobowych, ciężarowych i motocykli.

Superauto osiąga zdumiewającą moc 1 341 koni mechanicznych. Karoseria sportowego Toroidiona zbudowana jest z włókna węglowego, auto posiada napęd na cztery koła i cztery silniki elektryczne. Za napęd superauta odpowiadają dwa silniki o mocy 200 kW z przodu, oraz dwa o mocy 300 kW z tyłu. Półosie prowadzone są bezpośrednio do silników, bez zastosowania przekładni. Akumulator znajduje się wzdłuż całej długości samochodu. W pracach nad rozwojem auta wykorzystano potencjał technologii druku 3D, np. lusterka i wewnętrzne klamki drzwiowe wydrukowano w technologii 3D.

Więcej informacji: www.toroidion.com/