pon marzec 21 05:17 2016 w kategoriach Nowości produktowe, Aktualności firmowe

Sportowa jazda, najwyższej klasy przyczepność na śniegu

Nowe opony zimowe Nokian WR A4 zostały zaprojektowane pod kątem zmiennych warunków charakteryzujących polską zimę.

Nowe sportowe opony Nokian WR A4 oferowane przez najbardziej wysuniętego na północ producenta optymalnie łączą doskonałe właściwości jezdne z niezawodną przyczepnością zimą. Lamelka Functional Performance Siping i mieszanka gumy Performance Traction Silica to tylko podstawa, na której budowane są innowacje zastosowane w tych niezrównanych oponach zimowych przeznaczonych do jazdy zimą i w szybko zmieniających się temperaturach występujących w Polsce. Zapewniają one doskonałą stabilność w czasie burz śnieżnych, na błocie pośniegowym, w ulewnym deszczu i na spalonym słońcem asfalcie, który zachęca do szybkiej jazdy. Inspirowana naturą lamela Centipede Siping umieszczona na środkowym żebrze to innowacja wprowadzona przez firmę Nokian Tyres zapewniająca zimą dodatkową przyczepność. Postrzępione lamele 3D przypominające stonogę wczepiają się w nawierzchnię, maksymalizując przyczepność na śniegu i stabilność prowadzenia.

Nokian WR A4

Te najwyższej klasy opony zimowe do samochodów o dużych osiągach są dostępne w rozmiarach od 16 do 21 cali i z indeksem prędkości od H (210 km/godz.) aż do W (270 km/godz.). Nasza wszechstronna oferta obejmuje również rozmiary do nowoczesnych samochodów elektrycznych takich jak Tesla Model S. W specjalnych produktach z tej serii wykorzystywana jest technologia Flat Run, czyli jazdy na oponie bez powietrza, a wiele z nich ma symbol XL, oznaczający najwyższe możliwe obciążenie dla opon samochodów osobowych.

Polscy kierowcy już zeszłej zimy mogli cieszyć się produktami, które zwyciężyły w testach – dostępne były opony Nokian WR D4 charakteryzujące się klasą A przyczepności na mokrej nawierzchni oraz całoroczne opony Nokian Weatherproof All-Weather. Nowe opony Nokian WR A4 stanowią uzupełnienie dostępnych w Polsce opon zimowych firmy Nokian Tyres, której oferta jest jedną z najbogatszych i najnowocześniejszych na rynku. Ta wyjątkowa opona zimowa reprezentuje nową generację, następcę opony Nokian WR A3, zwycięzcę testów porównawczych w magazynach motoryzacyjnych. Pełna oferta obejmująca ten najwyższej jakości produkt trafi do sprzedaży jesienią 2016 roku.

Potwierdzone bezpieczeństwo

Zwiększona przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym opon sportowych Nokian WR A4 to rezultat ponad czterech lat badań. Wzory bieżnika, surowce i mieszanki gumy to symbol najwyższej jakości oferowanej przez fińską firmę i owoc tysięcy godzin projektowania komputerowego, porównań laboratoryjnych i testów w różnych warunkach. Ponad połowa zasobów rozwojowych firmy Nokian Tyres jest przeznaczana na gruntowne testy wykonywane w różnych miejscach na świecie.

Bezpieczeństwo, jakie zapewniają niezrównane podczas zmiennych warunków pogodowych zimą opony Nokian WR A4, zostało dodatkowo zwiększone w oparciu o testy przeprowadzone w ośrodku testowym firmy Nokian Tyres zwanym „białym piekłem” znajdującym się w lapońskim Ivalo. Wyjątkowa metoda testowania zachowania opony na błocie pośniegowym stosowana na torze testowym Nokia umożliwiła zmodernizowanie produktu właśnie pod tym kątem. Sposób zachowania na bardzo mokrych i suchych nawierzchniach został poprawiony dzięki jazdom próbnym na torach testowych w Niemczech i w Hiszpanii.

Płynna, bezproblemowa jazda

Asymetryczna rzeźba bieżnika zastosowana w oponach Nokian WR A4 pozwala na precyzyjne kierowanie i sprawia, że opony lepiej reagują zarówno na drogach czarnych, jak i pokrytych błotem pośniegowym. Doskonałe prowadzenie i kontrola nad wszystkimi czynnikami występującymi zimą są możliwe dzięki kilku innowacjom i przede wszystkim dzięki technologii Functional Performance Siping, która sprawia, że każdy obszar, każda kostka bieżnika i każda lamela użyta w stylowej rzeźbie bieżnika pełni określoną, zaprojektowaną komputerowo rolę. Sztywny zewnętrzny bark opony, lamela Centipede Siping w części centralnej oraz dostosowanie lameli do obszaru opony, które jest w pełni skuteczne również na wewnętrznej krawędzi, to części składowe pozwalające oponom Nokian WR A4 toczyć się bezpiecznie i komfortowo.

„W przypadku nowych opon zimowych Nokian WR A4 najnowocześniejsza technologia zapewnia odpowiednią funkcjonalność i spełnia potrzeby kierowcy. Dzięki nim prowadzenie jest tak samo proste jak w przypadku jazdy na oponach letnich po suchych i mokrych autostradach lub po zatłoczonych ulicach miasta. W przypadku wystąpienia opadów śniegu opony te zapewniają przyczepność zarówno na grubej warstwie śniegu, jak i na niebezpiecznym błocie pośniegowym. Zawsze można na nich polegać” – mówi Olli Seppälä, kierownik ds. rozwoju produktu w firmie Nokian Tyres.

Solidny i sztywny zewnętrzny bark pozwala zachować kontrolę przy wyższych prędkościach. Bloki bieżnika o różnych rozmiarach pozostają nieruchome podczas wzrostu prędkości, ponieważ są ściśle ze sobą połączone wypornikami. Blokujące lamele 3D bloków bieżnika zwiększają sztywność poprzeczną.

Opony Nokian WR A4 reagują szybko i dokładnie na ruchy kierownicą oraz utrzymują hałas na komfortowym poziomie. Jest to najcichsza dostępna w Polsce opona w ofercie firmy Nokian Tyres.

Najwyższa przyczepność na śniegu – lamela Centipede Siping

Obszar centralny jest zdominowany przez solidne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane przez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping oferuje największą powierzchnię styku i jest w pełni skuteczny przy różnym skręcie kół, zwiększając przyczepność na śniegu (także topniejącym), oraz pozwala zachować większą kontrolę.

„Przyczepność jest niezmienna i logiczna. Kierowca może bez trudu wyczuć kiedy nastąpi jej utrata, co jest szczególnie przydatne podczas szybkich manewrów na drogach śliskich od śniegu i błota pośniegowego. Żebro ma także specjalne elementy konstrukcyjne na końcach bloków ograniczające możliwość ich ruchu. Pozwala to obniżyć opór podczas toczenia i w rezultacie ograniczyć spalanie paliwa i zwiększyć odporność na zużycie” – mówi Seppälä.

Umieszczone na wewnętrznym barku żebra w kształcie łopatek wentylatora wraz z funkcjonalnymi blokami bieżnika i rowkami w kształcie nacięć wydajnie odprowadzają śnieg i błoto pośniegowe od powierzchni styku. Lamelki ustawione pod różnymi kątami zapewniają odpowiednią przyczepność wzdłużną i odpowiednie przyspieszenie, szczególnie na śniegu. Szerokie rowki wzdłużne zapewniają przyczepność boczną. Znakomitaprzyczepność zimą jest jeszcze lepsza dzięki bieżnikowi blokowemu na wewnętrznym barku żebra środkowego. Znajdują się też na nim specjalne elementy konstrukcyjne i lamelki. Małe bloki bieżnika są gęsto poprzecinane lamelami i rowkami umieszczonymi naprzemiennie po lewej i prawej stronie.

Większe bezpieczeństwo zimą i stabilne prowadzenie

Kostki bieżnika tej zapewniającej niezrównaną przyczepność opony są gęsto poprzecinane specjalnie dostosowanymi lamelkami, które obniżają się w kierunku od środka do barku. „To rozwiązanie zwiększa przyczepność na śniegu oraz precyzję podczas wchodzenia w zakręt i zmiany pasa ruchu. Bloki bieżnika są także wzmocnione przez wyporniki rowków Groove Lifts, które zwiększają sztywność i zapewniają dobrą przyczepność” – mówi Seppälä.

Krawędzie rowków wzdłużnych świetnie sprawdzającej się w warunkach zimowych opony Nokian WR A4 mają chwytaki śniegowe Snow Claws, które szczególnie na śniegu poprawiają przyczepność wzdłużną. Badania wykazują, że opony Nokian WR A4 zapewniają najwyższej klasy przyczepność i właściwości jezdne zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach. Największy wzrost przyczepności i poprawy właściwości jezdnych dotyczy powierzchni pokrytych śniegiem i wynosi ponad 5% w porównaniu do opon Nokian WR A3.

Skuteczna ochrona przed aquaplaningiem – Technologia Coanda

Woda jest również dość często spotykana na polskich drogach. Koleiny w nawierzchni dodatkowo zwiększają ryzyko aquaplaningu. Nowa technologia Coanda skutecznie ogranicza ryzyko aquaplaningu. Na wewnętrznym i zewnętrznym barku bloku bieżnika opony Nokian WR A4 zastosowano element, który pozwala jeszcze skuteczniej odprowadzać wodę do rowków poprzecznych. Odprowadzanie wody i błota pośniegowego zostało jeszcze bardziej usprawnione dzięki zastosowaniu polerowanych rowków wzdłużnych oraz wprowadzeniu polerowanych rowków poprzecznych przyspieszających przepływ wody.   

Mieszanka gumowa Performance Traction Silica zapewnia wzorcową przyczepność Mieszanka bieżnika tego nowego produktu jest wyjątkowym połączeniem mieszanki gumowej typu Nokian Hakkapeliitta przeznaczonej na wymagającą i mroźną zimę w krajach północy oraz bazującej na krzemionce mieszanki, która zapewnia doskonałe osiągi przy łagodniejszej pogodzie. Efektem jest zupełnie nowa mieszanka gumowa Performance Traction Silica, zawierająca funkcjonalne elastomery, naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy „canola”, która zapewnia znakomitą przyczepność zarówno na śniegu, jak i na mokrej nawierzchni.

Kauczuk naturalny i olej canola zawarte w tej wyjątkowej mieszance, którą skomponowano pod kątem jazdy sportowej, zapewniają zachowanie doskonałej przyczepności w warunkach zimowych, nawet przy zmieniającej się temperaturze i rosnącym przebiegu. Wzór bieżnika o niskich oporach toczenia oraz nowoczesna mieszanka zimowa gwarantują znakomitą odporność na zużycie oraz oszczędność paliwa. Opona Nokian WR A4 charakteryzuje się nadzwyczaj niskimi oporami toczenia oraz oferuje ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji na tle tradycyjnych produktów konkurencji.

Cicha i komfortowa jazda

Oprócz bezpieczeństwa innym istotnym czynnikiem wpływającym na pozytywne wrażenia kierowcy i pasażerów jest komfort jazdy. Precyzyjnie dopracowana struktura bieżnika oraz kolejne innowacje zapewniają oponie Nokian WR A4 cichą pracę przy różnych prędkościach i na różnych rodzajach nawierzchni. Technologia Silent Sidewall poprawia komfort jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumy między ścianą boczną a bieżnikiem aktywnie filtruje dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się irytujących dla ludzkiego ucha fal dźwiękowych przez ścianę boczną do obręczy i dalej do kabiny samochodu. Dla obszaru stopki opony Nokian WR A4 także opracowano specjalną mieszankę gumową Clinch. Ona również skutecznie ogranicza hałas we wnętrzu pojazdu dzięki tłumieniu drgań pochodzących od korpusu opony.

Winter Safety Indicator, czyli wskaźnik bezpieczeństwa zimą, zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Warunkiem przyjemnej jazdy zimą są dobre opony. Na bieżniku znajduje się wskaźnik bezpieczeństwa jazdy DSI (Driving Safety Indicator), zaprojektowany i opatentowany przez firmę Nokian Tyres, który poprawia bezpieczeństwo zimą; jest tam także symbol płatka śniegu wskaźnika bezpieczeństwa zimowego WSI (Winter Safety Indicator). Dodatkowe pola na obszarze informacyjnym ściany bocznej zwiększają bezpieczeństwo i komfort. Podczas wymiany opon można korzystać z tego pola informacyjnego w celu zapisywania prawidłowego ciśnienia pompowanych opon, miejsca użytkowania oraz momentu obrotowego dokręcenia śrub. Właściwe ciśnienie w oponach pomaga osiągnąć bardziej precyzyjne prowadzenie pojazdu oraz zmniejszyć ryzyko uszkodzenia opony i koszty paliwa.

Nowa opona Nokian WR A4 – Zapomnij o prognozach

Poprawiona przyczepność w warunkach zimowych na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki technologii Functional Performance Siping

Wyjątkowo stabilne i wyważone zachowanie przy dużych prędkościach

Najwyższy komfort

Najważniejsze innowacje:

Functional Performance Siping. Lepsza przyczepność zimą, większa precyzja kierowania. Każdy blok i każda lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i znakomite prowadzenie. Sztywny bark zewnętrzny, układ lameli Centipede Siping w części centralnej oraz dostosowanie lameli do obszaru opony stanowią kontrolowane połączenie, które pozwala oponie Nokian WR A4 bezpiecznie i komfortowo toczyć się w różnych warunkach zimowych występujących w Europie Środkowej.

Układ lameli Centipede Siping. Najwyższa przyczepność na śniegu, precyzja prowadzenia. Obszar centralny jest zdominowany przez solidne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane przez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping oferuje największą powierzchnię styku i jest w pełni skuteczny przy różnym skręcie kół, zwiększając przyczepność na śniegu (także topniejącym), oraz pozwala zachować większą kontrolę.

Mieszanka gumowa Performance Traction Silica. Dobra przyczepność, doskonała odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Mieszanka gumowa, która zawiera kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy „canola”, zapewnia doskonałą przyczepność w warunkach zimowych. Ta najnowocześniejsza mieszanka poprawia stabilność podczas jazdy i trwałość opony. Olej rzepakowy „canola” zapewnia wytrzymałość na rozerwanie. Dzięki niej opona jest niezwykle odporna na zużycie, uderzenia i przebicie. Wysoka zawartość kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego gwarantuje doskonałą przyczepność w warunkach zimowych. Co ważne, opony zachowują wzorowe parametry niezależnie od temperatury i przebiegu. Ekstremalnie niskie opory toczenia oznaczają niskie zużycie paliwa.

Groove Lifts. Doskonałe prowadzenie. Bloki bieżnika na barkach opony są podparte stromymi wypornikami rowków, które zwiększają sztywność i poprawiają prowadzenie.

Snow Claws. Dobra przyczepność na śniegu. Chwytaki śniegowe Snow Claws zostały ukształtowane na podłużnych rowkach bloków bieżnika w celu zapewnienia tak bardzo potrzebnej przyczepności na drogach w zimie. Gwarantują one zawsze dobrą przyczepność na sypkim śniegu i miękkim gruncie.

Technologia Nokian Tyres Coanda. Skuteczna ochrona przed aquaplaningiem. Zakrzywiona forma bloków bieżnika o kształcie rampy na wewnętrznym i zewnętrznym barku opony kieruje i przyspiesza przepływ strumienia wody z rowków podłużnych do poprzecznych. Doskonała odporność na zjawisko aquaplaningu zostaje zachowana nawet pomimo stopniowego zużywania się opony.

Technologia Silent Sidewall. Większy komfort podczas jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumy między ścianą boczną a bieżnikiem aktywnie filtruje dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się irytujących dla ludzkiego ucha fal dźwiękowych przez ścianę boczną do kabiny samochodu.

Specjalna mieszanka gumowa Clinch. Wyższa trwałość, niższy hałas toczenia. Mieszanka doskonale przylega do obręczy felgi, zwiększając wytrzymałość stopki podczas dużych obciążeń. Ta innowacja równie skutecznie ogranicza hałas w kabinie pojazdu, ponieważ redukuje drgania pochodzące od korpusu opony, zapobiegając ich przechodzeniu najpierw do felgi, a następnie do wnętrza pojazdu.

Polerowane rowki. Bezpieczeństwo i elegancja. Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki ułatwiająusuwanie śniegu i błota pośniegowego.

Zdjęcia produktu Nokian WR A4:
www.nokiantyres.com/NokianWRA4

Filmy

New winter tyre Nokian WR A4 - Forget the Forecasts
https://youtu.be/XhxQRgdxWiA

Więcej informacji

Nokian Tyres — pierwsza na świecie opona zimowa z oceną AA www.nokiantyres.com/innovation/research-and-development/top-aa-category/

Nokian Hakkapeliitta R2 Nokian Tyres — najnowocześniejsza, ekologiczna technologia opon zimowych do samochodów elektrycznych
www.nokiantyres.com/innovation/research-and-development/top-aa-category/nokian-hakkapeliitta-r2-the-world-s-first-winter-tyre-with-an-a-energy-rating/

Testy w ekstremalnych warunkach
http://www.nokiantyres.pl/innowacyjnosc/testowanie/

Najtrudniejsze testy opon zimowych: ośrodek testowy w Ivalo białe piekło  http://youtu.be/UEGUTw7KHxE

Pierwsza na świecie opona zimowa z wysuwanymi kolcami  http://www.nokiantyres.pl/o-firmie/informacje/nokian-tyres-przedstawia-pierwsza-opone-zimowa-bez-kolcow-z-kolcami/

Nokian Hakkapeliitta 8: rekord świata w prędkości samochodu na lodzie — 335,713 km/h  http://www.nokiantyres.pl/innowacyjnosc/badania-oraz-rozwoj/najszybsze-na-lodzie/najszybsze-na-lodzie-2013/

Jak wynaleziono pierwszą na świecie oponę zimową? http://www.nokiantyres.pl/o-firmie/o-nas/historia/jak-powstala-pierwsza-na-swiecie-opona-zimowa/

Dalsze informacje:

www.twitter.com/NokianTyresCom 
www.youtube.com/NokianTyresCom 
www.facebook.com/nokiantyres 
www.linkedin.com/company/nokian-tyres-plc

Blok kierowców:
http://community.nokiantires.com/

Blok ekspertów Nokian Tyres:
http://nordictyreblog.com/

Nokian Tyres Europa
Nokian Tyres s.r.o
V Parku 2336/22
148 00 Praha 4
Czech Republic

Managing Director Central Europe Hannu Liitsola, Tel. +420 605 236 440 E-Mail hannu.liitsola@nokiantyres.com

Technical Customer Service Manager CE Sven Dittmann, Dipl.-Ing., Tel. +49 160 908 944 04 E-Mail sven.dittmann@nokiantyres.com

Marketing Manager Lukáš Líbal, Tel. +420 222 507 759 E-Mail lukas.libal@nokiantyres.com

Nokian Tyres Finnland, siedziba główna
Nokian Tyres plc
Pirkkalaistie 7
P.O.Box 20
37101 Nokia
Finland

Product Development Manager Olli Seppälä, Tel. +358 10 401 7549 E-Mail olli.seppala@nokiantyres.com

Head of Product Management Petri J. Niemi, Tel. +358 10 401 7646 E-Mail petrij.niemi@nokiantyres.com

Technical Customer Service Manager Matti Morri, Tel. +358 10 401 7621 E-Mail matti.morri@nokiantyres.com

Product Development Manager Jarno Ahvenlammi, Tel. +358 10 401 7741 E-Mail jarno.ahvenlammi@nokiantyres.com

Development Manager Juha Pirhonen, Tel. +358 10 401 7708 E-mail juha.pirhonen@nokiantyres.com

Product Manager Central Europe Stéphane Clepkens, Tel. +358 50 462 7536 E-mail stephane.clepkens@nokiantyres.com