Opony letnie i zimowe klasy premium zużywają mniej paliwa dzięki niższym oporom toczenia. Spore oszczędności przynosi również ekonomiczna jazda i regularna kontrola stanu opon. Jeden komplet opon wystarcza średnio do pokonania 30 000–45 000 kilometrów, więc oszczędności mogą sięgnąć kwoty 300 EUR. Z…
Przeczytaj artykuł
Małe cząsteczki (w rozmiarze PM2.5) niosą ze sobą ryzyko poważnych konsekwencji, zwłaszcza w miastach, gdzie mieszkańcy są w największym stopniu wystawieni na ich działanie. Rozprzestrzeniające się na dużą skalę cząsteczki pochodzą z układów wydechowych pojazdów, spalania drewna, zanieczyszczeń prze…
Przeczytaj artykuł
Nokian Tyres plc jako pierwszy producent opon otrzymał certyfikat środowiskowy ISO 14001. Wybierając surowce do produkcji zawsze decydujemy się na opcję najmniej szkodliwą.
Przeczytaj artykuł
Biorąc pod uwagę cały cykl życia opony, największy wpływ na środowisko ma ona w trakcie eksploatacji, głównie w związku ze zużyciem paliwa. Ekonomiczna jazda, czyli unikanie nagłego przyspieszania i hamowania, może zmniejszyć zużycie paliwa o 10–20 procent.
Przeczytaj artykuł
Kierowcy dbający o środowisko wybierają opony Nokian Tyres. W całym cyklu życia produktu, opony mają największy wpływ na środowisko w trakcie użytkowania; wybór odpowiednich opon pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i emisje dwutlenku węgla. Dział rozwoju Nokian Tyres od lat pracuje nad zmniejszeniem op…
Przeczytaj artykuł
Największy wpływ na hałas w trakcie toczenia opon ma typ i stan nawierzchni. Wartość w decybelach nie wyraża precyzyjnie hałasu generowanego przez samochód; wszystkie opony będą głośne w trakcie jazdy po nierównym asfalcie, na przykład po ustąpieniu zimowych przymrozków.
Przeczytaj artykuł
Największy wpływ na poziom emisji ma styl jazdy. Rozważna i oszczędna jazda pozwala zmniejszyć zużycia paliwa o 10 do 20 procent.
Przeczytaj artykuł
W różnych krajach stosowane są różne sposoby organizacji recyklingu opon. Aby poznać szczegóły, skontaktuj się ze swoim sprzedawcą. Ogólne informacje dotyczące recyklingu opon w Europie znajdują się tutaj: http://www.etrma.org/tyres/ELTs/ELT-management/ELT-management-schemes
Przeczytaj artykuł
Nokian Tyres nie wykorzystuje w swojej własnej produkcji żadnych surowców zawierających substancje SVHC (substancje wzbudzające szczególnie duże obawy). Surowce używane do produkcji opon obejmują kauczuk naturalny, kauczuk syntetyczny, materiały wzmacniające zwane kordami, sadzę i różne chemikalia.
Przeczytaj artykuł
Drobne pęknięcia w przestrzeni bieżnika mogą powstawać wtedy kiedy opona się starzeje lub też została zbyt długo wystawiona na działanie światła słonecznego (UV) i innych czynników atmosferycznych lub chemicznych. Zwyczajowo tego typu pęknięcia nie mają wpływu na właściwości jezdne opony i stanowią …
Przeczytaj artykuł