FacebookInstagramLinkedInmenu-iconicon-playscroll-downsearchTwitterShapeYouTube
Menu

Nokian Eco Stud 8 –technologia


Na rewolucyjne rozwiązanie Nokian Eco Stud  oferujące bezpieczeństwo i kontrolowane zachowanie w ekstremalnych sytuacjach. składają się:

  • nowej generacji, przyjazny środowisku kolec z zakotwiczeniem,

  • ograniczający uderzenia kolców kształt nakładki,

  • opatentowana Eco Stud -poduszka tłumiąca uderzenia kolców o podłoże i wspierająca działanie kolca.

Przełomowa myśl technologiczna dotycząca wykorzystania kolców wraz z koncepcją Nokian Eco Stud zapewniają oponie najwyższe właściwości jezdne zimą: znakomitą przyczepność podczas hamowania i przyspieszania, lepszą wytrzymałość na zużycie oraz większy komfort jazdy.

Dzięki koncepcji kolca o nowym kształcie uzyskano wyważoną przyczepność wzdłużną i poprzeczną na lodzie. Zrównoważona przyczepność wzdłużna i poprzecznasą niezbędne dla utrzymania stabilności i prowadzenia w przypadku nieprzewidzianych sytuacji na drogach. 

Zgodnie z koncepcją, miejsce każdego kolca w oponie zostało komputerowo zoptymalizowane, gwarantując doskonałą przyczepność poprzeczną i wzdłużną podczas jazdy na lodzie.  Kolce nie są ułożone w rzędach, zamiast tego umieszczono je równomiernie na całej długościbieżnika. Gwarantuje to, że kolce nie zasłaniają się, co gwarantuje przyczepność we wszystkich sytuacjach. Opony sprzedawane są z kolcami montowanymi fabrycznie, zapewniając w ten sposób jakość i funkcjonalność okolcowania.

Kierunkowy, czyli zgodny z kierunkiem toczenia symetryczny model bieżnika doskonale sprawdza się w przypadku opon z kolcami, umożliwiając szeroki rozstaw kolców, tym samym optymalizując przyczepność i zmniejszając hałas wytwarzany przez oponę.

Koncepcja zastosowania kolców sprawia, że opona toczy się miękko po podłożu, mimo że zrobiono ogromny krok naprzód w kierunku bezpieczniejszej jazdy zimą udoskonalając przyczepność.  Przy odpowiednim wyciszeniu hałasu generowanego przez kolce, wpływ opony na poziom zużycia nawierzchni drogowej jest wyraźnie niższy w porównaniu do poziomu wyznaczonego przez zaostrzone przepisy w krajach nordyckich dotyczących opon z kolcami, kolce są trwalsze a hałas toczenia niższy.   

Optymalizacja przyczepności w zimie i rozwiązań przyjaznych środowisku pozwoliła nam na zwiększenie ilości kolców. Opona ma miękki kontakt z podłożem, ale ma średnio o 50% więcej kolców niż opona poprzedniej generacji. 

Wróć do poprzedniej strony